فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان:

عشایر خوزستان همواره پاسدار فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی بوده‌اند

سردار شاهوارپور گفت: عشایر خوزستان همواره نگهبان و پاسدار فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و بومی بوده‌اند که با حفظ زبان و لباس و آداب و رسوم محلی میراث دار فرهنگی غنی و اصیل است.
کد خبر: ۶۴۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ - 27December 2023

عشایر خوزستان همواره پاسدار فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی بوده‌اندبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، سردار سرتیپ پاسدار «حسن شاهوارپور» فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان سه‌شنبه شب در یادواره شهدای عشایر شهرستان دزفول در منطقه شهیون این شهرستان اظهار داشت: عشایر در کنار حضور در میدان‌های نبرد، نقش موثری در پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشتند همچنین عشایر با استمرار تولید اجازه ندادند تا چرخه پشتیبانی از جبهه و شهرها قطع نشود.

وی با اشاره به شکل گیری بسیج عشایر دزفول در روزهای ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی افزود: عشایر لر، عرب و بختیاری با وحدتی مثال زدنی ذیل بسیج عشایر دزفول، مسوولیت برخی محورهای عملیاتی را به عهده داشتند.

سردار شاهوارپور گفت: عشایر خوزستان همواره نگهبان و پاسدار فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و بومی بوده‌اند که با حفظ زبان و لباس و آداب و رسوم محلی میراث دار فرهنگی غنی و اصیل است.

وی عشایر را مظهر اقتصاد خودکفا دانست و یادآور شد: عشایر پاسدار محیط طبیعی و منابع زیست محیطی کشور و استان هستند ضمن اینکه در تولید محصولات مورد نیاز کشور نقش چشمگیری دارند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی نظامی مردم پایه است ادامه داد: حضور مردم در همه عرصه‌ها تعیین کننده بوده و توطئه دشمنان را خنثی کرده است.

سردار شاهوارپور استقلال کنونی کشور را مرهون جان فشانی شهدا دانست و افزود: دو سوم وسعت جغرافیایی ایران به دلیل حاکمیت حاکمان بی لیاقت طی قرن‌های گذشته از ایران جدا شده است و ایثارگری جوانان ما در دوران دفاع مقدس جلوی تکرار دست درازی به خاک این کشور را گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار