معاون سیاسی وزیر کشور:

رسالت همه در برهه کنونی، ایستادگی در مسیر انقلاب است

«شاهچراغی» گفت: انقلاب اسلامی عرصه ای است که آثار آن فراتر از مرزهای ایران خود را نمایان کرده است. اکنون بسیاری از مردم دنیا و آزادگان به آرمانهای نظام دلبسته هستند.
کد خبر: ۶۴۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸ - 28December 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «سید محمدتقی شاهچراغی» معاون سیاسی وزیر کشو روز پنجشنبه در همایش تبیینی «مشارکت قوی» در سالن همایش هلال احمر سمنان با حضور موثران اجتماعی استان،اظهار داشت: درست است که مردم گرفتاری‌هایی دارند به ویژه در حوزه معیشتی، ولی برای عزت کشور و سربلندی نظام باید به وظیفه خود در قبال شهدا عمل کنیم.

شاهچراغی با اشاره به همایش تبیینی مشارکت قوی با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران و بهورزان استان سمنان، افزود: هر کدام از این موثران اجتماعی در اقشار مختلف باید ایفای نقش کنند و تاثیرگذاری برای افزایش مشارکت داشته باشند و انتخابات به معنای مردم برای مردم است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی خواستن به معنای ایستادگی است، خاطرنشان کرد: اگر مسوولان خسته نشودند، مردم خسته نمی‌شوند و این مساله را تاریخ انقلاب ثابت کرده است.

شاهچراغی با یادآوری دوران دفاع مقدس و اینکه سربازان در جبهه های دفاع مقدس خستگی نمی شناختند و حتی روزها با مشکلات متعدد، پای آرمان‌ها ایستادند و پاپس‌نکشیدند، افزود: رسالت همه در برهه کنونی ایستادگی در مسیر انقلاب است.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به شهادت سردار سیدرضی موسوی از اهالی استان سمنان و ذکر خاطره ای از وی، بیان کرد: انقلاب اسلامی عرصه ای است که آثار آن فراتر از مرزهای ایران خود را نمایان کرده است. اکنون بسیاری از مردم دنیا و آزادگان به آرمانهای نظام دلبسته هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور به اغتشاشات سال گذشته اشاره و اضافه کرد: این اغتشاشات را مردم جمع کردند. امسال در سالگرد اغتشاشات کسی نیامد، زیرا مردم نخواستند و نگذاشتند. البته نیروهای امنیتی و نظامی هم حضور و نقش خود را ایفاکردند، ولی نقش اصلی با مردم است.

وی تاکید کرد: در نگهداری از مرزها نقش اصلی با اقوام مختلف از بلوچ، آذری، کرد و خوزستانی است و نهادهای مسوول نیز رسالت خود را دارند.

شاهچراغی یادآور شد: جنس مردم مشخص است و همه مردم از یک مجموعه اند و بعضی خط کشی‌ها خیلی شاید درست نباشد. انتخابات از آن مردم است و قانون مسیرها و وظایف هیات های اجرایی و نظارتی را مشخص کرده است.

رییس ستاد انتخابات کشور به دستاوردهای دولت سیزدهم اشاره بیان کرد: کارهای بسیار خوبی پیش رفته است، در این دولت شانی به جز خدمتگزاری وجود ندارد. شان مسوول همین است و اگر مسوولی رویکرد دیگری داشته باشد، اشتباه خود اوست و دولت بر خدمتگزاری مسوولان تاکید دارد.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای پیشبرد و تکمیل طرحهای چندده ساله کشور، گفت که در این دولت این دست طرح ها در حال تکمیل است و برخی در دست اجرا است که با وجود کمبودهای اعتباری پیش رفته است.

شاهچراغی ادامه داد: احیای واحدهای راکد برای اشتغال جدید در دولت سیزدهم با اهتمام ویژه از ابتدا پیگیری شد.

شاهچراغی تاکید کرد: مردم با همه مشکلات و پمپاژهای خبری و رسانه ای دشمن، پای انقلاب ایستاده اند، در حالی که دشمن بر ناامیدی مردم تاکید دارد.

وی با بیان اینکه نظرسنجی ها از مشارکت پرشور مردم در انتخابات با وجود تلاش دشمن حکایت دارد، ادامه داد: همه تلاش ستادهای انتخابات در کشور بر سلامت انتخابات است و هیچ عذری پذیرفته نیست، زیرا قانون بر اجرای سالم تاکید دارد و تامین امکانات و بسترها برای انتخابات شبانه‌روز در حال انجام است.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه در لایه های پنهان بسیاری از حوادث مانند حادثه ای که به شهادت سربازان در راسک رخ داد، دست امریکا و صهیونیسم در کار است در حالی که شاید مستقیم ورود نکنند.

وی به مسایل قانون جدید انتخابات اشاره و اضافه کرد: برخی عدم احراز صلاحیت ها به خاطر نقص مشکلات در بارگذاری مدارک افراد بود که به آنها اعلام می شود و فراخوانها انجام شد. جهت‌گیری شورای نگهبان و وزارت کشور به سمت رفع نواقص در برگزاری هرچه بهتر انتخابات است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه از اقشار مختلف انتظار می رود برای افزایش مشارکت انتخاباتی تلاش کنند، ادامه داد: اقشار اجتماعی جدول زمانبدی برای این امر در دستور کار داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات کشور به زمینه‌سازی برای معرفی بیشتر نامزدها به مردم اشاره کرد و افزود: در پیام‌رسان‌های داخلی تفاهم شده تا نامزدها خود را از این بستر معرفی کنند. در هر حوزه انتخابیه نیز چیزی شبیه شبکه تلویزیونی محلی پیش بینی شده که حامیان و داوطلب ها فرصت معرفی داشته باشند و مردم به شناخت کافی در مورد نامزدهای انتخاباتی برسند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر، رفع شبهات و ابهامات مردم از رسالتهای گروه های موثر اجتماعی در نقاط مختلف است. برای انتخابات از روحانیت تا معلمان، شوراهای اسلامی و موثران نقش مهمی دارند در روشنگری برای جامعه دارند.

شاهچراغی افزود: برخی مسایل که در رسانه های دشمن مطرح می شود گاه با واقعیت ها خیلی فاصله دارد و از سویی ریشه بسیاری از مشکلات از سوی دشمنان است. در واقع، هر رای در انتخابات تیری به سوی دشمن است.

وی به فشار و دسیسه های دشمن اشاره کرد و گفت: خلاءهای در مورد داروهای بیماری‌های خاص و یا مساله کمبود شیر خشک، ریشه در مسایل غیرداخلی داشت.

شاهچراغی ادعای انسان دوستی دشمنان را غیرواقعی دانست و ادامه داد: در جنگ غزه، یک تصویر از نوزادان غزه که در بیمارستان با قطع اکسیژن صهیونیست ها جان دادند، منتشر نشد زیرا این بچه ها را نیروهای آینده می دیدند. جنگ غزه تبدیل به میدان نامردی شده است.

وی یادآور شد: با وجود نظر خیلی ها درباره دلسردی مردم، همه نظرسنجی ها از مشارکت بالای مردم در انتخابات اسفند حکایت دارد.

شاهچراغی تاکید کرد: اهالی غزه با وجود تاکید و حملات متعدد رژیم اسراییل این منطقه را ترک نکردند زیرا به تکلیف خود عمل می‌کنند. در یمن ایستادگی ها برای آزادی و شرافت نشانی از درس گرفتن از انقلاب ایران است.

وی بیان کرد: که همه دیدند یمنی ها در حمایت از غزه نیز سنگ تمام گذاشتند و برای میدان اعلام آمادگی کردند، این اعتبار بین‌المللی برخاسته از آرمانهای نظام اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار