رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

«بصیرت» انسان را از «فتنه» دور می‌کند/ جمهوری اسلامی «محور مقاومت» است

آیت الله «آملی لاریجانی» گفت: «بصیرت» مسیر نافذی است که قرار گرفتن در آن، انسان را از فتنه‌ها دور نگه می‌دارد.
کد خبر: ۶۴۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ - 28December 2023

«بصیرت» انسان را از «فتنه» دور می‌کند/ جمهوری اسلامی «محور مقاومت» استبه گزارش دفاع‌پرس از استان مازندران، آالله «صادق آملی لاریجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در دیدار مردمی و سخنرانی در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) نور با اشاره به تاکید آیات و روایات مبنی بر بصیرت در دین، اظهار داشت: اگر کسی به عملی اقدام می‌کند بر اساس بصیرت نباشد، از مسیر اصلی دور می‌شود.

وی با عنوان این که بصیرت انسان را در مسیر صحیح قرار می‌دهد، افزود: هرچه انسان اهل تلاش باشد، ولی اهل بصیرت نباشد از مسیر دور می‌شوند، زیرا بصیرت مسیر نافذی است و قبل از هر عمل باید مسیر حق را بشناسیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در روایت آمده اگر عمل انسان کم باشد، اما با یقین و بصیرت باشد بهتر است تا عمل زیاد، ولی با جهل و شک باشد و این مساله در زندگی اجتماعی بسیار اثر گذار است.

آیت الله آملی لاریجانی با اظهار این که در ایام فتنه برخی‌ها با تبلیغات مسموم و کمک خارجی یک فضای فتنه انگیز درست کردند، اذعان داشت: متأسفانه از کسانی که از آنان توقع می‌رفت، جهت گیری نکردند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که ورود شیطان به بشر از طریق وسائس است تا حقیقت را بپوشاند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نگاهش دارای بصیرت است و با هدایت ایشان ملت از فتنه سال ۸۸ عبور کرد.

وی بصیرت را معیار اصلی برای پیشگیری از اشتباه ذکر کرد و ادامه داد: باید بصیرت در دین را بشناسیم و بدانیم که شک منشأ بسیاری از گرفتاری‌ها است و در موقع تشبه فتنه، انسان باید بصیرت داشته باشد.

آیت الله آملی لاریجانی اعتقادات، احکام و اخلاق را از عناصر دین ذکر کرد و گفت: توحید رکن رکین سیاست ما است و باید به آن توجه کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار این که ایران اسلامی در منطقه حرف اول را می‌زند و محور مقاومت است، بیان کرد: روسیه با ادعای اقتدارش وقتی تحریم شد مشکلات زیادی پیدا کرد، اما جمهوری اسلامی تنها با اتکا به خدا و محور توحیدی توانست راهش را پیدا کند.

وی با محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه تصریح کرد: مردم غزه و فلسطین بیش از ۸۰ روز برابر این رژیم دوام آوردند و مقاومت کردند و به گفته سید حسن نصرالله، ایران محور مقاومت است.

آیت الله آملی لاریجانی با عنوان این که انقلاب اسلامی یک نظام سیاسی و فلسفه سیاسی را به دنیا معرفی کرد و اساس آن خودباوری و بازگشت به خویشتن است، خاطرنشان کرد: این نظام ۴۰ سال مقابل بزرگترین قدرت‌های دنیا ایستاده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها