خطیب جمعه قم:

نهم دی تجلی اراده الهی در نتیجه بصیرت و مقاومت مردم بود

آیت‌الله «اعرافی» گفت: نهم دی روز تجلی اراده الهی در نتیجه پایداری و مقاومت مردم در راه خدا و در مسیر ولایت بود.
کد خبر: ۶۴۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶ - 29December 2023

نهم دی ماه تجلی اراده الهی در نتیجه بصیرت و مقاومت مردم بود

به گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس با گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق اُمت با ولایت از ۹ تا ۱۹ دی اظهار داشت: نهم دی هوشمندی و هوشیاری ملت شریف ما در برابر قانون‌شکنان و کسانی است که تَن به قانون ندادند، فتنه‌گری کردند، فساد انگیختند، و موجب آن همه لطمه به کشور شدند.

خطیب قم یادآور شد: صبح‌گاه نهم دی ۸۸ روزی بود که اراده الهی از آستین ملت ما بیرون آمد، و صحنه خیابان و جامعه ما لبریز از حضور مردان و زنان هوشمندی شد که روز بصیرت را آفریدند، و روزی که الهام‌بخش، پایداری و مقاومت در راه خدا و پایداری در مسیر ولایت بود را خلق کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: آن حضور در صحنه و در خیابان‌ها در همه مراکز از روستا‌ها تا مرکز کشور نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بود، که فتنه‌ها را شست و راه را به سوی آینده گشود.

وی گفت: در این روز مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده توسط دشمنان اسلام پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان‌ها آمدند و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند.

اعرافی گفت: نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نام‌گذاری شد.

وی ادامه داد: نوزدهم دی‌ماه آغاز انقلاب اسلامی و نقطه شروعی بود که مردم شریف قم، جوانان و طلبه‌ها و دانشجویان آغازگر راهی نو و بنیان‌گذار حرکت جدیدی بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: ۱۹ دی برای ما هویت و سند افتخار و تاریخ ماندگار است که باید بزرگ داشته شود.

عضو فق‌های شورای نگهبان همچنین اظهار کرد: در پیش روی ما هم ۲۲ بهمن قرار دارد که باید حضور چشمگیر ما، صحنه‌ای جدید در این شرایط ملی و بین‌المللی بیافریند و هم ۲ انتخابات بزرگ که باید هوشمندانه و همراه با بصیرت، در آن حضور موثر و قوی داشته باشیم.

وی گفت: ملت بزرگ و رشید ما به فضل خدا، در روز نهم دی‌ماه در همه نقاط کشور در صحنه حاضر خواهند شد، حضور جوانان و ملت رشید ما هم اظهار همبستگی با فلسطین و غزه مظلوم و قهرمان است، و هم فریادی از سر بصیرت در دفاع از ارزش‌ها، ولایت و پیروی از رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود وقایع غزه را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: محور مقاومت، مردم شجاع و مظلوم غزه، مردم شجاع و غیرتمند یمن، عراق، سوریه و بسیاری از ملت‌های بیدار جهان اسلام و وجدان‌های بیدار در سراسر جهان، قبولی‌های این امتحان بودند؛ آفرین بر شما که برای مقابله با ظلم و ستم به میدان آمدید.

وی یادآور شد: ایران مقتدر و دولت و ملت شجاع ما پذیرفته‌شدگان و پیشگام‌های این راه الهی و انسانی محسوب می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه، مردود شدگان این آزمون را هم مورد توجه قرار داد و افزود: شورای امنیت سازمان ملل متحد، تشکیل خودگردان فلسطین، برخی کشور‌های منطقه که به آمریکایی‌ها پایگاه دادند و با اسرائیلی‌ها ارتباط برقرار کردند جز مردود‌های این صحنه هستند، از این رو خودشان را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: در راس این مردودی‌ها آمریکای خبیث بود که جنایت کرد و لحظه به لحظه این نسل کشی را حمایت نمود؛ مرگ بر شما که این‌جور جنایت و دفاع از جانی‌های بالفطره کردید.

وی سومین گروه این حوادث را مردد‌ها ذکر کرد و گفت: مردد‌ها نیز بروند خودشان را بازسازی کنند، تعدادی از کشور‌های منطقه و جهان اسلام، همراهی‌هایی کردند، اما نه آن طور که بایستی همراه حق شوند.

اعرافی ادامه داد: این‌ها برغم همراهی‌هایی که داشتند، ولی نمره کامل قبولی ندارند، از ترکیه، مصر و عربستان انتظار‌های بالاتری بود.

وی گفت: از کشور‌های مهم منطقه انتظار بود که نیرومند و قدرتمند و بدون ملاحظه در کنار عرب‌ها و فلسطینی‌ها قرار بگیرند، و با اسلام و مسلمان‌ها همراهی کنند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن افزود: در انقلاب‌اسلامی زنان بزرگی تربیت شده‌اند، که گاهی باید همه مردان جهان غبطه آنان را بخورند.

وی در ادامه افزود: مادران شهیدان، همسران و خواهرانی که در عرصه‌های گوناگون ایثار، جهاد و مقاومت کردند و در قلمرو‌های علمی و خدمات اجتماعی از خود آثار به یادماندنی بر جای گذاشته‌اند از افتخار‌های ما هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: مبادا موج سهمگین غربی بیاید حجاب و عفاف را از ما بگیرد و دختران و خواهران ما را مبتلای به آلودگی‌ها کند، این زنگ خطری است که تمدن اسلامی و گفتمان انقلاب‌اسلامی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها