اسامه حمدان:

اولویت حماس توقف همیشگی تجاوز به غزه است

«اسامه حمدان» اعلام کرد که اولویت ما توقف تجاوز به غزه یک‌بار برای همیشه است.
کد خبر: ۶۴۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ - 30December 2023

اولویت حماس توقف همیشگی تجاوز به غزه استبه گزارش گروه بین‌المل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، «اسامه حمدان»، از رهبر ارشد حماس در گفت‌وگویی اظهار داشت: ما به وضوح به همه میانجی‌گران اطلاع دادیم که اولویت ما توقف تجاوز به غزه یک‌بار برای همیشه است.

حمدان در ادامه گفت: «طرف اسراییلی به دلیل تعداد اسرای کشته شده در داخل از فشار داخلی رنج می‌برد. تل آویو در تلاش است تا انسجام کابینه سیاسی را پس از شکست نظامی خود حفظ کند.»

اسامه حمدان افزود: «همانطور که اسراییل بجای توقف تجاوز همچنان به نسل کشی ادامه می‌دهد، لذا هیچ مذاکره‌ای نیز در مورد تبادل اسرا صورت نخواهد گرفت. ایده‌های ارائه شده شامل تبادل اسرا در ازای آتش بس یک ماهه قابل قبول نیست. در واقع اشغالگران تلاش می‌کنند تا ایده‌های نادرستی را که برای کاهش فشار داخلی لازم است، علنی کنند، اگرچه هیچ مذاکره‌ای بر سر آن‌ها هنوز صورت نگرفته است.»

این عضو ارشد حماس در ادامه اظهار داشت: «ما ابزار‌ها و توانایی‌های لازم برای برقراری آتش‌بس را داریم. تنها یک راه برای خروج اسراییل از بن بست وجود دارد و آن توقف تجاوز و دادن امتیاز است. نتانیاهو به دلیل فشار خیابانی و بحران دولت، تحمل رد دائمی پیشنهادات مذاکره بر سر مبادله اسرا را ندارد و ناچار است به مذاکره تن دهد.»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار