در آستانه روز مادر صورت گرفت؛

کاشت ۱۸ هزار نهال به یاد شهدای خراسان رضوی

به مناسبت فرارسیدن چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و روز مادر، پویش کاشت نهال برای مادر سردار با هدف پاسداشت ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی امروز با حضور جمعی از مادران و همسران شهدای دفاع مقدس در کوهشار مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ - 30December 2023

کاشت ۱۸ هزار نهال در خراسان رضوی به یاد شهدای خراسان رضوی

به گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، در آستانه فرارسیدن سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی وروز مادر، پویش کاشت نهال برای مادر سردار امروز با حضور جمعی از مادران و همسران شهدای دفاع مقدس در کوهشار مشهد برگزار و ۶۰۰ اصله نهال کاشته شد.

در این پویش که تا روز مادر ادامه خواهد داشت، قرار است به یاد ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی، ۱۸ هزار نهال در سطح استان کاشته شود.

«محسن فنودی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در تشریح این خبر اظهار داشت: در این پویش که برای نخستین بار اجرا می‌شود، حدود ۱۰۰ نفر از مادران و همسران شهدا حضور دارند.

وی ادامه داد: این نهال‌ها شامل اقاقیا، سنجد، ارغوان و زالزالک هستند که به دست مادران و همسران شهدا غرس شد.

این مقام مسئول با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت همگانی، از جمله اهداف این طرح ملی به شمار می‌رود.

فنودی تصریح کرد: تعهد خراسان رضوی در این طرح، تولید و کاشت سالانه ۲۲ میلیون نهال است، اما با توجه به این‌که نهال‌های یکساله قابل انتقال به عرصه برای کاشت نیستند، تاکنون یک و نیم میلیون نهال کاشت شده است و تا پایان امسال نیز هشت و نیم میلیون نهال دیگر کاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار