حضور حداکثری، اقتدار ملی/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

حماسه ۹ دی تهدید‌ات را تبدیل به فرصت کرد/ هر صندوق رأی به منزله یک سنگر مبازه با استکبار جهانی است

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه مردم با حضور هوشمندانه خود در حماسه ۹ دی ۸۸ تمام تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کردند، گفت: هر صندوق رأی به منزله یک سنگر مبازه و مقابله با استکبار جهانی است.
کد خبر: ۶۴۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ - 30December 2023

حماسه ۹ دی همه تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کرد/ هر صندوق رای به منزله یک سنگر مبازه با استکبار جهانی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گدامیداشت حماسه ۹ دی در جمع مردم قزوین، ضمن گرامیداشت چهاردهمین سالگرد این حماسه عظیم و همچنین یاد و خاطره سیدالشهداء مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهید سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی و همچنین تمامی شهدای استان شهیدپرور قزوین از جمله شهید محمدعلی رجایی، سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی، شهید سرلشکر خلبان حسین لشگری و...، با بیان اینکه عوامل مختلفی موجب پیدایش فتنه ۸۸ شد، اظهار داشت: اعلام پیروزی یکی از نامزد‌ها قبل از شمارش آراء، نخستین عاملی بود که باعث شروع فتنه شد و ادعای تقلب در انتخابات توسط نامزد بازنده نیز در آتش این فتنه دمید.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه دعوت به آشوب خیابانی توسط همسر یکی از شخصیت‌های سرشناس نیز از جمله عوامل مؤثر در پیدایش آن فتنه شد، عنوان کرد: عدم تمکین مدعیان تقلب در برابر راهکار‌های قانونی که توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) توصیه شد و تقاضای ابطال انتخابات، تکمیل‌کننده پازل دشمنان قسم‌خورده این نظام و انقلاب بود.

وی ضمن اشاره به تأثیرات منفی فتنه زیان‌بار ۸۸ گفت: اولین پیامد این بود که آشوبگران حرمت‌شکنی و به ارزش‌ها و باور‌های دینی از جمله امام حسین (ع)، مقدسات و مساجد توهین کردند. این اتفاق همچنین باعث زیر سوال رفتن امینت اقتصادی و فراری دادن سرمایه‌گذاران کلانی شد که پیش از آن قصد سرمایه‌گذاری داخل کشور داشتند؛ متأسفانه دود این مشکل به چشم مردم رفت که هنوز خسارات این مسئله ادامه دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به امیدواری آمریکا به تغییر نظام اسلامی افزود: تا قبل از این فتنه رئیس جمهور آمریکا قصد داشت حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد، ولی این فتنه منجر به تحریک طمع دشمن در اعمال تحریم‌های بیشتر و پشیمانی از به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ایران شد.

وی ادامه داد: در طول فتنه زیان‌بار ۸۸ دو حق بزرگ را ضایع کردند. یکی حق‌الناس ملی و دیگری حق‌الله جهانی. فتنه‌گران باعث شدند ملت ایران لطمه گرانی و تحریم‌ها را ببیند و دشمن طمع تغییر نظام پیدا کنند. این جنایات دامن خود فتنه‌گران را نیز گرفت. آن‌ها باید به درگاه خدا، رهبر معظم و مردم توبه کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه در پرتو حماسه عظیم ۹ دی دستاورد‌های عظیمی هم داشتیم و تهدیدات به فرصت تبدیل شد، خاطرنشان کرد: دستاورد اول‌مان، اثبات نقش بی‌بدیل ولایت و رهبری انقلاب در خنثی‌سازی توطئه دشمنان بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه آشکارتر شدن دلدادگی عمیق مردم به اسلام عزیز، امام حسین (ع)، انقلاب و نظام اسلامی از دیگر دستاورد‌های این حماسه عظیم بود، تصریح کرد: آشکارتر شدن معجزه حضور بصیرت مندانه و ولایتمدارانه مردم در خنثی سازی توطئه‌ها نیز پایان بخش فتنه‌های برپاشده توسط دشمنان داخلی و خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: رو شدن دست طلحه و زبیر‌های زمان و پالایش آن‌ها که سال‌ها خود را در پس پرده‌های تزویر پنهان کرده بودند و خنثی شدن مکر دشمنان داخلی و خارجی از دستاورد‌های مهم این حماسه بود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ضمن بازخوانی فتنه‌های جدیدی که هم در دستور کار فتنه‌گران داخلی و هم حامیان خارجی فتنه‌گران است، گفت: ایجاد بحران مشروعیت سیاسی و همچنین بی‌پشتوانه نشان دادن نظام از جمله فتنه‌های در دستور کار دشمن است. برنامه این فتنه‌گران این است که مشارکت مردم در انتخابات به حداقل میزان ممکن رسد؛ تنها راه مقابله با این فتنه خطرناک، مشارکت حداکثری و پر شور در انتخابات به ویژه در دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اسفند ماه امسال است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی با اذعان به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را برای حضور کمتر مردم در انتخابات صرف کرده‌اند، افزود: هر صندوق رای برابر با یک سنگر مبارزه با صهیونیست‌ها، با فتنه‌گران و دشمنان انقلاب، امام (ره)، رهبر معظم (مدظله‌العالی) و شهدا است.

وی بیان کرد: در روز انتخابات، شهدا، امام (ره)، حاج قاسم و بالاتر از همه حضرت ولی عصر (عج) منتظر حضور ما پای صندو‌های رای هستند. مردم ما خودشان سرنوشت خود را رقم می‌زنند چرا که در غیر این صورت دشمن سرنوشت ما را رقم خواهد زد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به اینکه اگر امت‌های اسلامی متحد باشند، کشوری توان مقابله با هیچ یک از آن‌ها را ندارد، گفت: استکبار جهانی قصد دارد روحیه بی‌تفاوتی نسبت به محور مقاومت و مظلومان عالم، به‌ویژه نسبت به آرمان فلسطین، را تقویت کند. این اقدام باعث تغییر میدان جنگ از سرزمین‌های اشغالی به داخل مرز‌های ایران می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از رسول خدا (ص) که فرموده اند مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ، عنوان کرد: برابر این روایت بی‌تفاوتی نسبت به مردم مظلوم غزه نشانه نا‌مسلمانی است. راه خنثی سازی این فتنه توجه به تعالیم اهل بیت در وجوب حمایت از مظلوم و حرمت بی تفاوتی نسبت مظلوم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه ناامیدسازی مردم نسبت به آیندهِ بهتر، با تحریف واقعیت‌ها توسط دشمنان انجام می‌شود، تأکید کرد: راه خنثی کردن نا امیدسازی مردم، تبیین واقعیت‌ها است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در پایان با اشاره به این موضوع که ترویج سبک زندگی غربی از طریق استحاله فرهنگ ایرانی-اسلامی ما است، گفت: آن‌ها می‌خواهند در ایران باشیم، ولی مسلمان نباشیم. ایرانی باشیم، ولی مثل آمرکایی‌ها زندگی کنیم و هویت ملی و دینی خود را از دست بدهیم تا زمینه حضور آن‌ها در کشور مهیا شود. اما ملتی که تربیت شده مکتب عاشورا و فاطمی باشد امکان ندارد فرهنگ غربی را دریابد. شاید غفلت‌هایی به واسطه تبلیغات آنان صورت بگیرد، ولی اسلام در زندگی ما ریشه دوانده و این تأثیر اشتباه همیشگی نخواهد بود. راه مقابله با این موضوع، عبرت گرفتن از سرنوشت شوم کسانی است که با پیروی از سبک زندگی غربی محکوم به ذلت و خواری شدند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها