تبعیت از ولایت مهمترین عامل شناخت حق در فتنه است

حجت‌الاسلام «جودکی» گفت: حضور مردم اصل و اساس، جهت استمرار نظام جمهوری اسلامی به عنوان نهضت بزرگ الهی است.
کد خبر: ۶۴۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ - 31December 2023

تبعیت از ولایت مهمترین عامل شناخت حق در فتنه است

به گزارش دفاع‌پرس از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عزت‌الله جودکی» در مراسم حماسه ۹ دی در مسجد جامع این شهرستان اظهار داشت: حضور مردم در صحنه با هوشیاری و بصیرت و با درس گرفتن از آموزه‌های قرآن و عاشورای حسینی(ع) ،خالق حماسه ۹ دی بود و این مسیر ادامه دارد.

وی با تاکید بر اهمیت ۹ دی، آن را هم‌ردیف با ۲۲ بهمن دانست و افزود: ۹ دی را یاد و نام امام حسین(ع) رقم زد و در این روز مردم در برابر توهین به سیدالشهدا(ع) تاب نیاوردند، به صحنه آمدند و با خلق این حماسه فتنه را خاموش کردند.

حجت‌الاسلام «جودکی» با بیان اینکه فتنه ،آزمایش و امتحان الهی از بدو خلق بشر تا قیامت ادامه دارد، گفت: معیار انسان انقلابی و ولایی در امتحان و آزمایش مشخص می‌شود و فتنه‌های گوناگونی از ابتدای انقلاب برای براندازی نظام اسلامی از سوی دشمنان ایجاد شده که به لطف الهی و با حضور مردم در صحنه خاموش شده است.

وی افزود: همواره در جبهه حق و باطل شیاطین جن و انس لحظه به لحظه در حال طراحی و نقشه‌ریزی برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی هستند که تنها راه مقابله با آن جهت حفظ اسلام و خون شهدا، حضور با بصیرت مردم در صحنه است.

حجت‌الاسلام «جودکی» به دلایل ایجاد فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و یادآور شد: تردیدی در دشمنی و تهدیدهای دشمنان علیه اسلام نیست و همواره این موضوع عیان و آشکار بوده ، هست و خواهد بود.

وی افزود: آنچه پیچیدگی‌ها و ابهام‌ها را ایجاد می‌کند ،فضای غبارآلود فتنه است که شناخت حق و باطل را مشکل و انسان را در این شناخت مهم ناتوان می‌سازد.

حجت‌الاسلام «جودکی» گفت: جنگ‌ها و فتنه‌ها از صدر اسلام تاکنون به خاطر بی‌بصیرتی برخی مسلمان‌ها و حتی نزدیکان به اهل‌بیت (ع)بوده که حتی در عبادت از تند روها بودند اما در تشخیص حق غافل ماندند.

وی بصیرت و روشن‌بینی را مهمترین عامل مقابله با فتنه و شناخت حق دانست و افزود:امروز افرادی به دور از مولفه مهم بصیرت، مقابل ولایت و حق قرار می‌گیرند در حالی که راه نجات از فتنه و آزمایش الهی و فتنه‌های اجتماعی، روشن‌بینی است.

حجت‌الاسلام «جودکی» یادآور شد: بصیرت لازم است تا در فتنه‌های اجتماعی تصمیم به موقع گرفته شود و مکتب اسلام اهل‌بیت(ع) و خون شهدا حفظ شود.

وی عدم توجه به تبعیت از مقام ولایت را از دلایل و عوامل شکل‌گیری فتنه ۸۸ دانست و افزود: تبعیت از مقام ولایت، تنها راه نجات از جمیع فتنه‌ها در هر زمانی است و ولایت فقیه ، استمرار ولایت ائمه دین است و کسانی که پیرو اهل بیت و ولایت هستند ،ولی زمان خود را نیز به همین نگاه می‌بینند.

حجت‌الاسلام «جودکی» گفت: نفس فتنه‌گران در حماسه ۹ دی، مسئله عدم شناخت کاملی از دین بود که موجب شد آنها آب به آسیاب دشمن ریخته و این فتنه را در سال ۸۸ رقم بزنند.

وی حفظ اسلام و خون شهدا را در گرو طی کردن مسیر ولایت اهل بیت(ع) و تبعیت از ولی فقیه عنوان کرد و افزود: باید سعی شود در این زمینه ضعف‌ها در علم به مبانی اسلام و قرآن برطرف شود.

حجت‌الاسلام «جودکی» یادآور شد: ملت ایران اسلامی همواره مزین به خصیصه آگاهی و بصیرت هستند و همین امر تاکنون موجب استمرار و حفظ نظام جمهوری اسلامی و شکست دشمن در تمام ادوار شده است.

وی پاس‌داشت نعمت ولایت را میثاق با ولی امر مسلمین جهان ومقام عظمی ولایت و رهبری دانست و افزود: متاسفانه عده‌ای از این امر غافلند و در حالی که خود را پیرو ولایت فقیه می‌دانند و می‌گویند رهبر را قبول داریم ،اما در امتحان مردود می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار