شهید قدس/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ورزشکار آملی: دوی فراستقامت از مزار شهید سلیمانی تا آمل/ به نیت شهدا ۱۳ مرتبه به قله دماوند صعود داشتم

«عابدیان جلودار» گفت: به نیت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا ۱۳ صعود به قله دماوند انجام دادم و امسال نیز از مزار شهید سلیمانی تا آمل خواهیم دوید.
کد خبر: ۶۴۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ - 31December 2023

دوی فرااستقامت از مزار شهید «سلیمانی» تا آمل/ به نیت شهدا ۱۳ صعود به قله دماوند انجام دادمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «مسلم عابدیان جلودار» از ورزشکاران آملی است که قصد دارد به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی از مرقد وی در کرمان تا آمل بدود.

به همین مناسبت گفت‌وگویی با این ورزشکار آملی انجام شده که در ادامه می‌خوانید.

دفاع‌پرس: چه شد که چنین نیتی به ذهن‌تان رسید؟  

شاید یک اتفاق و یا شاید یک نگاه شهدایی سال ۱۳۹۸ در مراسم شهید روح‌الله صحرایی تصمیم گرفتم به حرکت ورزشی‌ام هدف ببخشم و به نیت شهدای مدافع حرم کوهنوردی کنم. از آن روز به بعد همه صعودهایم را به دماوند به نیت شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس انجام دادم که در مجموع ۱۳ صعود انجام شد و من شدم پرچمدار شهدا در یک کار ورزشی.

دفاع‌پرس: از برنامه جدیدتان بگویید.

امسال برای اولین بار تصمیم گرفتم در قامت یک دونده به نیت سردار دل‌ها مسافت هزار و ۲۰۰ کیلومتری کرمان تا آمل را به مناسبت چهارمین سال شهادتش دوندگی کنم. به همت ستاد مردمی حماسه اسلامی ششم بهمن آمل این ایده تحقق یافت و به حول و قوه الهی از یکشنبه ۱۰ دی عازم کرمان می‌شوم تا روز ۱۳ دی همزمان با سالروز شهادت حاج «قاسم» برنامه را آغاز کنم.

دفاع‌پرس: مقصدتان کجاست و زمان بندی چند روزه در نظر گرفتید؟

مقصدم گلزار شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن آمل است و با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم و شرایط جوی هم متغییر است، یازده روز پیش بینی شده که در این مسیر تیم تأمین نیز همراهی‌ام می‌کنند. ضمن اینکه با مسئولین شهر‌های مسیر نیز هماهنگی‌هایی از سوی ستاد مردمی ششم بهمن آمل انجام شده است تا این رویداد ورزشی به نحو احسن برگزار شود. این برنامه با عنوان «دوی فرااستقامت جبهه مقاومت» با محوریت چهل‌ودومین سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن آمل است که یکی از برنامه‌های این ستاد به شمار می‌آید؛ همچنین با پیگیری‌های «علی امانی» مسئول این ستاد در برنامه‌های ستاد بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج «قاسم» نیز گنجانده شد که با افتخار این کار را انجام می‌دهم.

دفاع‌پرس: چه مقدماتی برای سفر در نظر گرفته شد؟

قرار است قبل رفتن با خانواده شهدای مدافع حرم شهر آمل, «روح الله صحرایی»، «مصطفی زال نژاد» و «رضا حاجی زاده» و همچنین سردار «میرشکار» دیدار داشته باشم. همچنین به همت ستاد مردمی حماسه اسلامی ششم بهمن پیراهنی منقش به تمثال حاج «قاسم» و علامه حسن زاده آملی و آیت الله «جوادی آملی» آماده شد و تعداد ۵۰۰ تیراژ بروشور معرفی شهرستان آمل و حماسه اسلامی ششم بهمن و شخصیت‌های دینی و بزرگان این شهر نیز چاپ شد که در مسیر توزیع خواهم کرد.

دفاع‌پرس: برای آینده و سال‌های بعد هم برنامه دارید؟

بله. اگر خدا بخواهد و شرایط فراهم شود قصد دارم به نیت شهدای مقاومت «غزه» و شهدای مدافع حرم، از «غزه» تا «آمل» را بدوم؛ که اگر این اتفاق نیفتاد، از گیلان تا آمل برنامه جایگزین خواهد بود.

مصاحبه از حدیثه صالحی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار