در آستانه سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی برگزار می‌شود؛

نشست بررسی نقش دیپلماسی دفاعی در پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی

نشست تخصصی با عنوان «همایش تخصصی بررسی نقش دیپلماسی دفاعی در پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی» همزمان با سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در مرکز فرهنگی رسانه‌ای صبا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ - 31December 2023

نشست بررسی نقش دیپلماسی دفاعی در پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دیپلماسی دفاعی یکی از مهم‌ترین انواع دیپلماسی و مبتنی بر ایجاد و انعقاد پیمان‌هایی دفاعی و نظامی با کشور‌های دوست، هم‌پیمان و متحد است تا از طریق این پیوند‌ها زمینه توسعه روابط پایدار و مستحکم بین ملت‌ها برقرار شود.

موضوع‌هایی مانند قدرت، دفاع، امنیت، بازدارندگی و منطقه‌گرایی در زمره مفاهیمی هستند که ارتباط بسیار نزدیکی با دیپلماسی دفاعی دارند. ضرورت‌های امنیت‌سازی برای کشور‌هایی که در محیط پرمخاطره امنیتی هستند، ایجاب می‌کند که سازوکار‌های متنوعی برای تهدیدزدایی و تضمین صلح و ثبات ایجاد شود.

لذا با توجه به نقش پیشران نیرو‌های مسلح در حوزه دیپلماسی دفاعی و با هدف بازخوانی و تولید ادبیات علمی و بصیرتی در زمینه نقش نخبگان نیرو‌های مسلح کشور در حوزه دیپلماسی دفاعی «نشست تخصصی بررسی نقش دیپلماسی دفاعی در پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی» در تاریخ سه‌شنبه ۱۲ دی برگزار می‌شود.

در این همایش از کتاب «دیپلماسی دفاعی؛ نگاهی به وظایف یک وابسته نظامی» اثر «اشکان پیرزاده» و «نوید کمالی» و با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان نیرو‌های مسلح و حوزه سیاست خارجی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار