رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مازندران:

الگوی مناسب تربیتی برای دیگران باشیم

حجت الاسلام «زارعی» گفت: با رفتار درست در یگان و حتی محل زندگی الگوی مناسب تربیتی برای دیگران باشیم و بتوانیم نرخ جرائم را به کمترین میزان برسانیم.
کد خبر: ۶۴۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ - 31December 2023

الگوی مناسب تربیتی در محل کار و زندگی‌مان باشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مازندران، حجت الاسلام و المسلمین «محمد اسماعیل زارعی» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران امروز در جمع کارکنان حفاظت و اطلاعات سپاه کربلا مازندران با اشاره به حکمت ۷۳ نهج البلاغه اظهار داشت: هر که خود را پیشواى مردم خواهد، باید حتما پیش از ادب کردن دیگران به تربیت خود پردازد و با کردار و رفتار خود دیگران را ادب کند.

وی تصریح کرد: در ارگان‌های نظارتی همچون حفاظت اطلاعات که هدایت و ارشاد دیگر پرسنل بر دوششان است، باید پیش از آنکه به تعلیم دیگران بپردازند به تعلیم خویش بپردازند چرا که دیگران، حرف کسانی را که خودشان عملگرا هستند، با گوش جان می‌پذیرند.

حجت الاسلام زارعی در ادامه تصریح کرد: هرگاه انسان نخست به تعلیم و تادیب خویشتن پردازد، تأثیر سخنانش بیشتر و عمیق‌تر است در حالى که اگر کسى تنها به تأدیب مردم پردازد و از خویش غافل بماند روزى فرا مى‌رسد که مردم از این امر آگاه مى‌شوند و از او روى برمى‌گردانند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران با اشاره به حدیثی از امام سجاد گفت: منافق دیگران را از بدى‌ها باز مى‌دارد، ولى خویشتن را نه و دیگران را به نیکى‌ها دعوت مى‌کند در صورتی که خود بدان عمل نمى‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: تا خودمان به انجام کار‌های مثبت اهتمام نداشته باشیم، مطمئنا نمی‌توانیم دیگران را از گناه و جرم بازداریم و خودمان یک عالم بی‌عمل خواهیم شد. ان شالله با رفتار درست در یگان و حتی محل زندگیمان الگوی مناسب تربیتی برای دیگران باشیم و بتوانیم نرخ جرائم را به کمترین میزان برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار