شهید قدس/ یادداشت

راهبرد شهید سلیمانی در تقویت محور مقاومت

شهید سلیمانی معتقد بود، اگر وحدت و همگرایی بین گروه‌های مقاومت نهادینه شود، دست دخالت‌های آمریکایی‌ها در منطقه قطع و پایه‌های لرزان رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیز سست‌تر و در نهایت نابود خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۰ - 01January 2024

ثمره خون حاج قاسمگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ مقاومت اسلامی ایده‌ برآمده از انقلاب اسلامی است که در بیش از دو دهه اخیر در منطقه غرب‌آسیا برای مقابله با رژیم صهیونیستی و دخالت‌های ایالات متحده مطرح شده است. در این بین شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان مهم‌ترین چهره مقاومت است که در این سال‌ها توانست با افزایش توان نیروها و تجمیع قابلیت‌ها مقاومت را تقویت کند. 

همه بر این باورند که جبهه یا محور مقاومت یک ائتلاف منطقه‌ای نانوشته بین کشور‌های همچون «ایران»، «سوریه»، «عراق» و قدرت‌هایی مثل «انصارالله» یمن، «حزب‌الله» لبنان و گروه‌های فلسطینی است که هدف این ائتلاف مبارزه با رژیم صهیونیستی و پایان دادن به تسلط آمریکا در منطقه غرب‌آسیا و دفاع از مسأله فلسطین به‌عنوان مسأله اول جهان اسلام است.

اصطلاح محور مقاومت یا جبهه مقاومت، برای اولین در واقع واکنشی به اظهارات سخیف «جرج بوش» رئیس جمهور وقت آمریکا که در دهه ۸۰ شمسی کشور‌ها و قدرت‌های یاد شده فوق را محور شرارت خوانده بود، مطرح شد که این محور در طول سه دهه عمر خود، بدون وجود یک توافق ساختاری و رسمی یا ساختار سازمانی در راه رسیدن به هدف و آرمان خود با اقتدار و مستقل از هم حرکت می‌کند.

هرچند آمریکایی‌ها در طول این سه دهه تلاش‌های زیادی کردند تا ائتلاف محور مقاومت را از بین ببرند تا تضعیف کنند؛ اما حاج قاسم که معروف به شهید قدس است، مانع فتنه آمریکایی‌ها در فروپاشی محور مقاومت شد و توانست حلقه‌های مختلف متصل به محور مقاومت را مستحکم‌تر و متحدتر از گذشته کند.
«حشد الشعبی» عراق، «قوات الدفاع الوطنی» سوریه، «انصار الله» یمن، «حزب الله» لبنان و گروه‌های مقاومت در فلسطین هسته‌های مقاومت بودند که حاج قاسم این هسته‌ها را شناسایی و با آن‌ها ارتباط برقرار کرد و سپس با پیوند این هسته‌ها در داخل مناطق و تبدیل به حلقه‌های مقاومت توانست اثرگذاری بیشتری در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم و مبارزه با اشغالگری داشته باشد. آمریکایی‌ها نیز اعتراف کردند که هر کجا حضور می‌یابند محور مقاومت را مقابل خود می‌بینند.

چون حاج قاسم با استفاده از ظرفیت اعتقادی، ایدئولوژیک و سیاسی مردم جغرافیا و محور مقاومت را با هر مذهب و قومیتی تقویت و همه را در مسیر مقابله با اشغالگری و آزادی قدس متحد کرد و در این امر بسیار موفق بود.

حاج قاسم بر این باور بود که مسأله فلسطین در واقع ستون فقرات امت اسلامی است و باید با تمام توان از این ستون دفاع کرد و بر همین اساس یکی از اساسی‌ترین اصول ایشان تقویت وحدت در بین مذاهب اسلامی و گروه‌های مقاومت در راستای آزادسازی قدس، فلسطین، نابودی نهایی رژیم صهیونیستی و اخراج آمریکایی‌ها از منطقه بود.

شهید سلیمانی معتقد بود که تقویت وحدت در بین مذاهب اسلامی موجب تقویت محور مقاومت می‌شود و اگر این وحدت و همگرایی بین گروه‌های مقاومت نهادینه شود، دست دخالت‌های آمریکایی‌ها در منطقه قطع و پایه‌های لرزان رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیز سست‌تر و در نهایت نابود خواهد شد؛ لذا ثمره این تلاش را بعد از شهادت ایشان، شاهد هستم که همه گروه‌های مقاومت در منطقه با عزم و اراده‌ای آهنین از ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار