معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

شهدا و ایثارگران دفاع مقدس امروز افتخار محور مقاومت هستند

پاکدل در یادواره شهدای روستای «ضیاء آباد» از توابع شهرستان نرماشیر استان کرمان با اشاره به افتخارات شهدا در ایران اسلامی، گفت: شهدا و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس امروز افتخار محور مقاومت هستند.
کد خبر: ۶۴۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹ - 01January 2024

شهدا و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس امروز افتخار محور مقاومت هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمود پاکدل» معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز شنبه نهم دی در یادواره شهدای روستای «ضیاء آباد» از توابع شهرستان نرماشیر استان کرمان با اشاره به افتخارات شهدا در ایران اسلامی، ضمن گرامی‌داشت سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید سید رضی موسوی با ابلاغ سلام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به برگزارکنندگان این یادواره اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نشستی که با برگزارکنندگان کنگره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی داشتند، تاکید کردند این مراسم باید همانند واقعه کربلا برای مردم جامعه یادآوری شود و امیدوارم برگزاری این مراسم اجر و برکت برای برگزارکنندگان داشته باشد و مورد شفاعت شهدا قرار بگیرند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی با اشاره به هدف امام خمینی (ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، گفت: امام (ره) دو راهبرد از ایجاد انقلاب اسلامی داشتند یک راهبرد داخل کشور و یک راهبرد خارج کشور بود. راهبرد داخلی هدف امام (ره) تشکیل حکومتی الگو و نمونه بود و تاکید بر دو عنصر در استقرار نظام داشتند که جمهوریت و اسلامیت بود. اگر جمهوریت و اسلامیت را از نظام بگیریم به هدف امام (ره) نمی‌رسیم.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان‌ کرد: دشمنان بعد از رای مردم به جمهوری اسلامی ایران، مقابل جمهوریت و اسلامیت ایستادند و به دنبال توطئه بودند. جنگ تحمیلی از شمال غربی تا جنوب غربی کشور شروع شد، صدام به حامیانش قول فتح پایتخت ایران را داده بود. پیشرفته‌ترین تانک‌ها را در اختیار داشت و تحت حمایت کشور‌های خارجی بود، اما شهدا و رزمندگان با دشمن به مقابله پرداختند.

پاکدل با اشاره به جنایت‌های صدام در جنگ تحمیلی، گفت: ۱۸۰ هزار نفر در اقلیم عراق توسط صدام کشته شدند. ما با رژیمی مقابله کردیم که با مردم کشور خودش اینگونه برخورد کرد. شهدای ما سزاوار برگزاری این یادواره‌ها هستند و آن‌ها نقش بسیار مهمی در پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران داشتند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به افتخارات شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی در ایران اسلامی گفت: شهدا و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس امروز افتخار محور مقاومت هستند. مقاومت شهدا در هشت سال دفاع مقدس منجر شد مردم دیگر کشور‌ها در مقابل ستمگران ایستادگی کنند. جنگ ما هنوز در برابر توطئه‌های دشمنان به پایان نرسیده است، دشمنان جنگ فرهنگی را آغاز کرده‌اند.

پاکدل با اشاره به رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی و مراسم با شکوه تشییع پیکر این شهید تصریح‌ کرد: شهید سلیمانی در منطقه نقش کلیدی داشت و همچنین نقش موثری در مقابله با داعش بر عهده داشت. این شهید بزرگوار همان نقشی که مالک اشتر برای حضرت علی (ع) داشتند، همان نقش را برای امامین انقلاب داشت. شهید سلیمانی امروز به مکتب و الگویی برای جهان اسلام تبدیل شده است که باعث افتخار ایران است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار