در آئین تکریم مادران و همسران شهدا؛

فرمانده نیروی دریایی سپاه: حقانیت مسیر شهدا هر روز آشکارتر می‌شود

دریادار تنگسیری با بیان اینکه هرچه زمان می‌گذرد، حق بودن مسیر شهدا بیشتر آشکار می‌شود، گفت: در جنگ تحمیلی هشت‌ساله و جنگ غزه، این موضوع به خوبی روشن است.
کد خبر: ۶۴۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ - 01January 2024

آئین تکریم مادران و همسران ۷۰ شهید در معاونت فناوری اطلاعات نیروی دریایی سپاهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین تکریم از مادران و همسران شهدا در معاونت فاوای ندسا اظهار داشت: هرچه بیشتر پیش می‌رویم و زمان می‌گذرد، حقانیت مسیر شهدا بیشتر مشخص می‌شود.

سردار تنگسیری افزود: در خاطر داریم که دشمن به ما نزدیک شده بود و شهر‌های ما در محاصره بودند. بخشی از خرمشهر تصرف و آبادان در محاصره کامل بود. تنها راه ورود و خروج به آبادان و خرمشهر یک خور بود که دشمن از سمت خلیج فارس به شناور‌ها تیراندازی می‌کرد و بهمنشیر را هم بمباران می‌کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه عنوان کرد: مشقت‌های بسیاری را در دوران دفاع مقدس تحمل کردیم و از کشور و ناموس‌مان دفاع کردیم؛ این جز با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا به دست نمی‌آمد.

وی خطاب به پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا گفت: شما برای‌ شهیدتان عزیز بودید، اما شهید به خاطر دین خود، ناموس و کشور همه چیزش را رها کرده تا اسلام و انقلاب باقی بماند.

دریادار تنگسیری بیان کرد: هرچه زمان می‌گذرد و جلوتر می‌رویم، حق بودن مسیر شهدا و مسیری که می‌پیماییم، بیشتر آشکار می‌شود؛ در جنگ غزه و جنگ نابرابری که دشمن پس از پیروزی انقلاب بر ما تحمیل کرده، این موضوع به خوبی روشن است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این دشمنی‌ها به خاطر آن است که در مسیر حق قرار داریم و در این مسیر گام برمی‌داریم؛ اگر مسیر ملت ما ناحق بود، این دشمنی‌ها با ما نبود.

وی خاطرنشان کرد: این فرموده خداوند در قرآن است که حق ندارید برابر ناحق تسلیم شوید و از آن پیروی کنید. شهدا به دستور خالق متعال عمل کردند و هستی خود را دادند و حاضر به تسلیم نشدند.

سردار تنگسیری یادآور شد: از اولین روز جنگ تا آخرین روز آن کنار شهدا بودیم و آخرین کلامی که از آنان شنیده می‌شد، الله اکبر، یا حسین (ع)، یا زهرا (س) و یا علی (ع) بود.

فرمانده ندسا خاطرنشان کرد: یک‌بار از یک عراقی پرسیدیم، علت اینکه خاکریز‌ها را رها کرده و فرار می‌کنید، چیست؟ «جواب داد در تمام بیابان فریاد الله اکبر به گوش می‌رسد و به سر ما می‌زند و روی سر ما خراب می‌شود؛ به همین دلیل هرچه داریم، می‌گذاریم و فرار می‌کنیم». این از عنایت خداوند متعال است که موجب می‌شود، دشمن سنگر خود را رها کرده و فرار کند.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما با علم راه خود را انتخاب کردند، عنوان کرد: شهدا می‌دانستند دنیا تا چه اندازه کوچک است و از آن طرف خداوند چه برایشان مهیا ساخته است.

دریادار تنگسیری در ادامه گفت: اگر شهدا همه چیز خود را رها نکرده و نمی‌رفتند، قطعاً چکمه‌پوشان بیگانه می‌آمدند و شهر‌های ما را می‌گرفتند. شهدا رفتند تا بمانید و بدانیم چه مسئولیت سخت و سنگینی بر عهده داریم. دشمن در حال تبلیغ است و در زمان رسول اکرم (ص) هم این‌‌گونه مسائل وجود داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان عنوان کرد: در زمان امام حسن (علیه السلام)، در یک شب چندین فرمانده سپاه ایشان با شنیدن صدای زر و زیور، دنیاطلبی، امام (علیه السلام) را رها کردند، اما شهدای ما دیگر اجازه ندادند تاریخ تکرار شود و پای اسلام و انقلاب ایستادند. خداوند متعال در قرآن می‌فرماید« نگویید شهدا مرده‌اند» و تأکید می‌کند حتی تصور و اندیشه هم نکنید که شهدا مرده‌اند. جایگاه شهدا رفیع است و در آن جهان شفاعت‌کننده هستد.

در آیین پایانی این مراسم از ۷۰ مادر و همسر شهید دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت و سلامت تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار