رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مازندران:

درصدی از علل ارتکاب جرائم در یگان‌ها، متوجه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است

حجت الاسلام «زارعی» با اشاره به اینکه فلسفه وجودی سازمان قضایی پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرم در نیرو‌های مسلح است، گفت: درصدی از علل ارتکاب جرائم در یگان‌ها، متوجه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است.
کد خبر: ۶۴۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ - 01January 2024

درصدی از علل ارتکاب جرائم در یگان‌ها، متوجه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مازندران، حجت الاسلام و المسلمین «محمداسماعیل زارعی» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مازندران امروز در جمع کارکنان وظیفه و کادر لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا به عوامل گوناگونی در ارتکاب جرائم از جمله عدم نظارت کافی عقیدتی سیاسی، بازرسی، حفاظت اطلاعات، فرماندهی و حتی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نیز اشاره کرد که اگر هر کدام به وظایف پیشگیرانه خود با دقت و حساسیت عمل می‌کردند، جرائم حادث نمی‌شد.

وی افزود: اگر چه نرخ جرائم الحمدالله در جمع نیرو‌های مسلح استان مازندران بسیار کم است، ولی حتی یک جرم هم زیاد است، چراکه فلسفه وجودی سازمان قضایی پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرم در نیرو‌های مسلح است و رسیدگی به جرائم در رده آخر پیشگیری باید قرار بگیرد.

حجت الاسلام زارعی تإکید کرد: در صورت کشف جرم، مسئولین یگان باید فرد خاطی را به سازمان قضایی به منظور تعیین مجازات معرفی کنند و در صورت عدم معرفی مجرم، طبق قانون برای شخص فرمانده جرم انگاری و مجازات تعیین شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران به تصدی مشاغل دوم توسط اعضای نیرو‌های مسلح اشاره و تاکید کرد: فرماندهی به اتفاق ارگان‌های نظارتی در یگان‌ها، با همفکری و تعامل مشاغل مجاز که نیرو‌های مسلح می‌توانند به عنوان شغل دوم خود برگزینند احصا، تا نیرو‌ها دچار حواشی نشده و جایگاه نیرو‌های خدوم مسلح دچار خدشه نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار