مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

نقش‌آفرینی علامه مصباح یزدی در دفاع از دین خدا هم‌طراز با حاج قاسم بود

حجت‌الاسلام «مهدوی» با اشاره به جایگاه رفیع علمی و معنوی علامه مصباح یزدی گفت: ایشان در دفاع از دین خدا، حرم و حریم جمهوری اسلامی هم‌طراز با حاج قاسم سلیمانی نقش‌آفرینی کردند.
کد خبر: ۶۴۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷ - 01January 2024

نقش‌آفرینی علامه مصباح یزدی در دفاع از دین خدا هم‌طراز با حاج قاسم بودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز در نشست بررسی نقش علامه مصباح یزدی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار داشت: بزرگداشت علامه مصباح یزدی که در حوزه معرفت دینی غربت زیادی را در حیات خود چشیدند، امری ضروری است.

وی با اشاره به جایگاه مومنین در قرآن، تصریح کرد: از مبانی‌هایی که جایگاه مومن را براساس آن می‌توان سنجید علم دینی، جهاد و مبارزه با دشمنان الهی است که در وجود علامه مصباح یزدی وجود داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه علامه مصباح یزدی در تاریخ معاصر یکی از زبدگان دینی و آشنای به معارف الهی بوده است، افزود: اگر مومن در برابر نفاق مبارزه کند و هزینه بپردازد از جهت درجات ایمانی به مراتب بالاتر از شهادت در برابر کفر قرار دارد.

مهدوی ادامه داد: علامه مصباح یزدی اهل علم بود و با دشمنان و منافقان زمان تثبیت نظام اسلامی به مبارزه پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه جان‌نثاری علامه مصباح یزدی متفاوت با جهاد رزمندگان جهاد اصغر است، بیان کرد: مدل ایثارگری علامه مصباح یزدی از نوع گذاشتن اعتبار و آبروی خود برای دفاع از حق بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به لزوم پرداختن بیشتر به شخصیت علامه مصباح یزدی پس از رحلت ایشان اشاره کرد و افزود: ایشان در دفاع از دین خدا، حرم و حریم جمهوری اسلامی هم‌طراز با حاج قاسم سلیمانی نقش‌آفرینی کردند.

وی اضافه کرد: حاج قاسم می‌دانست دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) در سوریه و عراق حاصل دفاع و قلم‌فرسایی علمای ربانی همچون علامه مصباح، علامه طباطبایی و شهید مطهری است.

وی با اشاره به اینکه اوصاف مقام معظم رهبری نشان از شان عظیم و جایگاه رفیع علمی و معنوی علامه مصباح یزدی بوده است، خاطرنشان کرد: علامه مصباح یزدی در مکتب اساتید بزرگ خود یعنی علامه طباطبایی، امام خمینی(ره) و آیت‌الله العظمی بهجت فومنی درس آموخته بود.

وی در پایان افزود: وظیفه داریم رسالت و راه و رسم علامه مصباح یزدی را به جامعه معرفی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار