شهید قدس/

برگزاری نشست قصه‌گویی کودک و نوجوان در اراک

نشست قصه‌گویی کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷ - 01January 2024

قصه انتقال احساس و روایت انسان است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، نشست قصه‌گویی کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس و مقاومت به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها سردار شهید قاسم سلیمانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک و با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد.

این نشست با قصه‌گویی مادر شهید سعید مجیدی با زبان کودکانه و روایت کودکی فرزند شهیدش آغاز شد. همچنین چند نفر از اعضاء و مربیان نیز به قصه‌گویی پرداختند.

در این نشست احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اظهار داشت: قصه انتقال احساس و روایت انسان است. قصه‌گو درست است از امری بیرون از خودش روایتی را انعکاس می‌دهد، ولی در واقع خودش را روایت می‌کند. وقتی روایت انسان است تبدیل به روایت وجود می‌شود و از این حقیقی‌تر در انعکاس وجود نداریم.

وی ادامه داد: زبان خانه وجود است. وقتی قصه گو از زبان برای بیان و روایت خودش استفاده می‌کند در واقع وجود خودش را عرضه می‌کند. هر چه قدر این وجود قوی‌تر و اثرگذار‌تر قصه هم اثرگذار‌تر خواهد بود. اگر این قصه سوژه‌ای به نام مادر و آن هم یک شخص خاص باشد و یا اتفاق خیلی خاص این ضریب امر وجودی چقدر افزایش می‌یابد.

در پایان این نشست از مادر شهید مجیدی و مادران قصه‌گو  تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار