شهید قدس/ یادداشت

راز محبوبیت روزافزون شهید حاج قاسم سلیمانی

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از زمانی که به شهادت رسید، نه‌تنها غبار فراموشی بر یاد و خاطره و مکتب او ننشست؛ بلکه هرروز شاهد محبوبیت روزافزون این شهید والامقام در جهان هستیم.
کد خبر: ۶۴۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰ - 02January 2024

راز محبوبیت روزافزون شهید حاج قاسم سلیمانیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس – سید محمدجواد میرخانی؛ سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران عمر بابرکت خود، علی‌رغم تلاش‌های دشمنان و بدخواهان، در میان ملت ایران و در کشورهای منطقه و جبهه مقاومت، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود؛ اما پس از این‌که «شیطان بزرگ» مانند همیشه اشتباه محاسباتی کرد و دست به ترور سردار دل‌ها زد، نه‌تنها غبار فراموشی بر یاد و خاطره و مکتب این شهید والامقام ننشست؛ بلکه «شهید قاسم سلیمانی» برای مستکبران از «قاسم سلیمانی» خطرناک‌تر شد و از آن‌روز به بعد، نام، یاد و مکتب این شهید والامقام، چندین برابر از دوران حیاتش، بسط و نشر پیدا کرده و می‌کند.

تشییع میلیونی پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، اولین نمونه از اثرات خون این شهید والامقام و افزایش محبوبیت سردار دل‌ها پس از شهادتش است؛ تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از این خیزش میلیونی مردم، به‌عنوان اولین سیلی بر صورت قاتلان این شهید والامقام یاد کردند و پس از این تشییع باشکوه نیز تا به امروز نه‌تنها از محبوبیت این شهید والامقام کاسته نشده؛ بلکه هر روز مکتب شهید سلیمانی در جامعه فراگیرتر شده و نام و یاد این سردار دل‌ها، عامل وحدت بیش از پیش مردم شده است.

شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی محبوبیت او را در میان مردم جهان نیز بالا برد؛ هرچند ملت‌های منطقه نظیر مردم عراق، سوریه و لبنان، حاج‌قاسم را به‌دلیل مجاهدت‌هایش در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش و رژیم نامشروع صهیونیستی می‌شناختند و محبوبیت این شهید والامقام در این کشورها نیز کم نبود؛ اما شهادت او باز هم بر این محبوبیت هم در کشورهای جبهه مقاومت و هم در دیگر کشورها افزود و پس از آن بود که مکتب حاج قاسم در کشورهای دیگر نیز الگوی مقاومت شد و نام سردار دل‌ها، حتی در کشورهای اروپایی هم بر سر زبان مردم افتاد.

اما علت این همه محبوبیت روزافزون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در چیست؟ بدون‌شک این راه و رسم الهی است که وقتی کسی در راه او قدم بگذارد و تمام کارهایش را برای رضای خدا انجام دهد و از غرور، تکبر و منیت خودداری کند، خدا نیز به وی اجر و پاداشی می‌دهد که محبوبیت او را در میان خلق خدا به‌همراه دارد.

این راه و رسم الهی نه‌تنها فقط درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ بلکه درباره بسیاری دیگر از افراد صدق کرده و می‌کند؛ برای نمونه زمانی که روح بلند حضرت امام خمینی (ره) به ملکوت اعلی پیوست، قدیمی‌ها شاهد بوده‌اند که چه جمعیتی در مراسم تشییع پیکر ایشان شرکت کردند و در فراق امام خود اشک ریختند و یا سرداران شهیدی که امروز عشق آن‌ها در دل‌ها شعله می‌کشد، مانند شهید «محمدابراهیم همت»، شهید «ابراهیم هادی» و... همگی محبوبیت آن‌ها یک علت بیشتر ندارد و آن علت، چیزی نیست جز «اخلاص».

سردار دل‌ها به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام کارهایش، به‌معنای واقعی کلمه روح اخلاص داشت؛ یعنی واقعاً بااخلاص کار می‌کرد؛ اهل خودنمایی، تظاهر و منیت نبود و همواره برای خدا حرکت می‌کرد؛ بنابراین خداوند متعال هم اجر سال‌ها اخلاص او را داد و امروز شاهد محبوبیت روزافزون این شهید والامقام هستیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار