در اولین رویداد اعطای نشان مشهدالرضا؛

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: مشهد در دفاع از انقلاب اسلامی جزو پیشتازان است

قاضی‌زاده هاشمی گفت: فرماندهان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس جوان بودند و با دست خالی بدون هیچ سلاحی دشمن را به عقب راندند و این روحیه تا به امروز همچنان ادامه دارد که مشهدی‌ها و خراسانی‌ها در آن دوران پرافتخار کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند. همچنین در دفاع از حرم و مقابله با اغتشاشات سال گذشته افتخارآفرینی کردند و شهید دادند.
کد خبر: ۶۴۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ - 02January 2024

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: مشهد در دفاع از انقلاب اسلامی جزو پیشتازان استبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «سید امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اولین رویداد اعطای نشان مشهدالرضا که شب گذشته در سالن همایش‌های مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: به شورای فرهنگی عمومی استان خراسان رضوی برای انتخاب این روز تبریک می‌گویم؛ شهرداری به‌عنوان برگزارکننده این مراسم برنامه فاخری جهت تقدیر از شایستگان در شهر مشهد تدارک دید.

وی با بیان اینکه تمدن ایرانی یک تاریخ طولانی مدت با ویژگی‌های عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی دارد، گفت: صفات بارز ایرانیان توجه‌ آن‌ها را در آن زمان متوجه اهل‌بیت (ع) و ویژگی‌های رفتاری آن‌ها کرد و می‌توان مدعی بود که امام رضا (ع) فرهنگ اهل‌بیت (ع) را به فرهنگ ایرانی نزدیک و با یکدیگر همراه کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: مشهد یک فرصت است تا یک جامعه‌سازی پیرامون فرهنگ اهل‌بیت (ع) ایجاد شود.

این مقام مسئول گفت: ایرانیان قبل از ورود حضرت رضا (ع) به خاک خراسان در کربلا و مسیر حمایت از امیرالمومنین (ع) خود را نشان دادند و پس از مهاجرت امام رضا (ع) یک نقطه آغاز بود برای جمع شدن دلدادگان در یک نقطه که تا به امروز ثمرات آن قابل مشاهده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مشهد در تاریخ حقی دارد و ما می‌خواهیم این هویت را حفظ و به آیندگان معرفی کنیم، اهدای نشان مشهد یک اقدام فرهنگی عظیمی است که با تدبیر شورای اسلامی و شهرداری مشهد انجام شده و کار آن‌ها ستودنی است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که موضوع پایتخت معنوی ایران مطرح شد، در بررسی‌های خود از 450 شخصیت فاخر در تاریخ مشهد اطلاع پیدا کردیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: در زمان هجوم دشمن به این سرزمین چهره‌ای همانند خواجه نصیر طوسی، کسانی که نه با این فرهنگ و ادب آشنا بودند و اعتقادی به خدا نداشتند را راهنمایی می‌کند و زمینه‌ساز رشد پیشرفت می‌شود.

وی گفت: فرماندهان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس جوان بودند و با دست خالی بدون هیچ سلاحی دشمن را به عقب راندند و این روحیه تا به امروز همچنان ادامه دارد که مشهدی‌ها و خراسانی‌ها در آن دوران پرافتخار کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند. همچنین در دفاع از حرم و مقابله با اغتشاشات سال گذشته افتخارآفرینی کردند و شهید دادند. خاصیت خون شهیدان جداسازی حق از باطل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها