شهید قدس/ در آیین رونمایی از کتاب سرو‌های نیلوفری؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: شهادت امری انتخابی است و نه اتفاقی/ خدمت بی‌منت، مهر سردار سلیمانی را در دل‌ مردم جای داد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: شهادت امری انتخابی است و نه اتفاقی؛ بر همین اساس کسی که می‌خواهد در مسیری که شهدا ترسیم کردند حرکت کند باید به سیره آن‌ها تاسی کند.
کد خبر: ۶۴۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ - 02January 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: شهادت امری انتخابی است و نه اتفاقی/ خدمت بی منت سردار سلیمانی؛ مهر او را در دل‌های مردم جای دابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در مراسم رونمایی از کتاب «سرو‌های نیلوفری» زندگینامه ۴۰ شهید محله مهرآباد مشهد که با حضور خانواده شهدا و قشر‌های مختلف مردم در مجتمع مهدیه محله مهرآباد، برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکر هستم که در چنین جلسه با کرامت و با شرافتی حضور دارم. همیشه به قصد فیض بردن در مجالس گرامیداشت شهیدان حضور پیدا می‌کنم چراکه مجلس وعظ و خطابه است و باید از شهیدان بشنویم و سخنانشان را درک کنیم تا ان‌شاءالله عاقبت بخیر شویم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از «محمدباقر جهانگیر فیض‌آبادی» و گروه همکارش در تهیه و تدوین کتاب سرو‌های نیلوفری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند؛ فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام و راه شهیدان کمتر از شهادت نیست چراکه وقتی کلام، خاطرات، سبک زندگی و مرام شهید تبیین شود و در دسترس باشد؛ مردم الگو می‌گیرند و چگونگی عاقبت‌بخیری را فراخواهند گرفت؛ آن هم در دوره‌ای که به واسطه فضای مجازی جامعه به قتلگاه معنویت ارزش‌ها تبدیل شده است.

این مقام مسئول در تکمیل صحبت خود افزود: سخن گفتن از شهید و معرفی شهید و آموزش سبک زندگی و شیوه تربیتی مادران شهدا از اهمیت بالایی برخودار است. خواهران جوان برای اینکه فرزندان در تراز شهدا تربیت کنند بایستی از پدران و مادران شهدا بیاموزند و یا اگر نوجوانان نیز آرزوی تاسی به شهدا و عاقبت بخیری دارند باید کتاب‌هایی مثل سرو‌های نیلوفری را مورد مطالعه قرار دهند که بیاموزند که شهدا چگونه پرورش یافتند، جهاد کردند و موثر واقع شدند و در این مسیر ادای تکلیف تا شهادت پیش رفتند و عاقبت‌بخیر شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهادت امری انتخابی است و نه اتفاقی، در ادامه تأکید کرد: کسی که می‌خواهد در مسیر شهدا باشد باید راه، منش و سبک زندگی شهدا را انتخاب کند و بر اساس آن در زندگی خود قدم بردارد.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از صبحت خود ضمن اشاره به فرارسیدن چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همزرمانش در فرودگاه بین‌المللی بغداد، یادآور شد: سیدالشهدای مقاومت در طول بیش از ۴۰ سال مجاهدت خود مسیر تکامل و ارتقای شخصیت انقلابی، جهادی و دینی خود را طی کرد و در این مسیر بار‌ها مورد آزمایش قرار گرفت تا لایق جانان شد و انتخاب شد. او پس از ۴۰ سال جهاد، ایثارگری، کوتاه نیامدن در برابر یک دنیا دشمن، گوش بفرمان ولایت بودن و غم‌خوار ملت ایران بود پاداش خود را که شهادت بود از جانب پروردگار دریافت کرد.

وی تاکید کرد: خدمت بی‌منت، صادقانه، مخلصانه و ایثارگرانه سردار سلیمانی در دوران حیات پربرکتش باعث داشت؛ مهر او در دل میلیون‌ها ایرانی و میلیارد‌ها انسان در کره زمین جای بگیرد و یک پیوندد عاطفی و عمیق با شهید سلیمانی برقرار کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که باید سخن شهیدان را بشنویم که اگر شنیده شود عاقبت بخیر می‌شویم. البته صرفا شنیدن کافی نیست بلکه باید اول بشنویم و بعد به آن باور پیدا کنیم و در نهایت عامل به آن باشیم. اگر سیدالشهدای جبهه مقاومت بر حرمت‌گذاری به انقلاب و نظام مقدس اسلامی ایران تأکید داشت و جمهوری اسلامی را حرم می‌دانست؛ ما هم باید به این باور برسیم که ایران اسلامی حرمت دارد و اینجا حرم اهل‌بیت است. اگر سیدالشهدای مقاومت اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار می‌دهند باور کنیم که ایشان جانشین پیامبر اکرم (ص) و نائب امام زمان (عج) هستند و اطاعت از ایشان واجب است؛ بر همین اساس با اعتقاد سخن ولایت را بشنویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: اگر به دنبال شهادت هستیم بایستی مثل شهدا عمل کنیم و با حضور در وسط میدان نقش‌آفرین باشیم تا به مقام شهادت نائل شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار