شهید قدس/ یادداشت

مکتب حاج «قاسم» نشان داد همه جا میدان مبارزه حق علیه باطل است

مکتب حاج قاسم به همگان فهماند که میدان مبارزه حق علیه باطل طول و عرض جغرافیایی نمی‌شناسد و هر جای جهان که باشی همان جا خط مقدم نبرد حق با باطل است.
کد خبر: ۶۴۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ - 03January 2024

مکتب حاج «قاسم» نشان داد همه جا میدان مبارزه حق علیه باطل استگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ حجت‌الاسلام والمسلمین «عیسی رضایی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران؛ آمریکای جنایتکار با ترور نوجوانمردانه سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» قلوب امت اسلامی را داغدار کرد؛ حال هر چند سردار دل‌ها دیگر در بین ما نیست، اما یاد و خاطره این سردار رشید سپاه اسلام همواره در دل مردم ایران آزادی‌خواهان جهان زنده خواهد ماند و مکتب این شهید رهروان و پیروانی دارد که پرچم حقیقت را همواره برافراشته نگه خواهند داشت.

سرداری که نمونه یک انسان مومن عاشق است؛ سرداری که خالصانه عاشق شهادت و ولایت بود خود را سرباز ولایت می‌دانست و تمام زندگی‌اش را وقف خدا و خدمت به مردم کرده بود. سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» امروز فقط یک فرمانده نیست بلکه یک اسطوره بزرگ است اسطوره مقاومت در برابر ظلم و ظالم، اسطوره اخلاص و کار بی‌منت برای خدا سرمشق تلاش ساده زیستی شجاعت مجاهدت و خدمتگزاری به مردم و قهرمان مبارزه در راه آرمان بی آنکه از غیر خدا ترسی داشته باشد.

سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» یک مجاهد و فرمانده انقلابی بود که در همه ابعاد زندگی (جهاد اکبر و اصغر) روحیه جهادی در وجود او موج می‌زد و شاخصه‌های یک مجاهد انقلابی به خوبی در رفتار و برنامه‌های او هویدا بود.

شجاعت این سردار رشید اسلام توأم با تدبیر بود گرچه دشمنان قاسم سلیمانی ترسیده‌اند و موضع تدافعی گرفته‌اند، اما او مجاهدی نستوه و نترس بود که به خوبی دریافته بود در جنگ اگر کسی در برابر دشمن بترسد کارش تمام است؛ اگر می‌خواهی پای دین خدا بایستی نباید ترس داشته باشی لذا سریع نترس داشت بی‌محابا و شجاعانه به قلب خطر می‌زد. «یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ» ۵۴ / مائده.

حال سوال اینجاست که آیا سزای چنین مردی میدانی که رو در رو با دشمن می‌جنگید ترور ناجوانمردانه و خنجر از پشت بود؟ سردار دل‌ها علاوه بر شجاعت در همه کارهایش اهل تدبیر و منطق بود چه در میدان مبارزه و چه در میادین دیگر.

شهادت حاج قاسم سلیمانی نماد حیات انقلاب است. شهید سلیمانی نماد و تجسم آرمانگرایی انقلابی، پایبندی به ارزش‌ها مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن و مبارزه جدی و مستمر و اثرگذار با استکبار و نظام سلطه بود و لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «شهادت او زنده بودن انقلاب در کشور ما را به رخ همه دنیا کشید. آن‌ها می‌خواستند وانمود کنند که انقلاب در ایران از بین رفته است؛ مرده است و تمام شده _ البته عده‌ای هم سعی می‌کنند که این اتفاق بیفتد _ اما شهادت او نشان داد که انقلاب زنده است.» ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

همه این ویژگی‌ها از حاج قاسم شخصیتی جامع و کامل خلق کرده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به مکتب تعبیر کرده‌اند. امروز یکی از ضروری‌ترین کارکرد‌های تبلیغی و فرهنگی کشور بهره‌برداری از آموزه‌های مکتب حاج قاسم برای بررسی معرفی و ارائه الگو‌های عملی مطلوب در بخش‌های مختلف مدیریتی و فرهنگی کشور بلکه جهان اسلام است مکتب حاج قاسم به همگان فهماند که میدان مبارزه حق علیه باطل طول و عرض جغرافیایی نمی‌شناسد و هر جای جهان که باشی همان جا خط مقدم نبرد حق با باطل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها