در دومین کنگره زنان تاثیرگذار خراسان رضوی؛

مسئول امور زنان و خانواده ستادکل نیرو‌های مسلح: امام راحل به زن هویت بخشید/ انقلاب اسلامی شأنیت تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز بودن زن را به دنیا صادر کرد

اصلانی گفت: امام خمینی (ره) آمد و هویت زن را به معنای واقعی بازگرداند که شاهد آن بحث‌هایی است که زنان آزاداندیش جهان به آن معترف هستند.
کد خبر: ۶۴۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ - 03January 2024

مسئول امور زنان و خانواده ستادکل نیرو‌های مسلح: امام راحل به زن هویت بخشید/ انقلاب اسلامی شأنیت تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز بودن زن را به دنیا صادر کردبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «مینو اصلانی» مسئول امور زنان و خانواده ستادکل نیرو‌های مسلح امروز در دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار خراسان رضوی با بیان اینکه زن معمای ناگشوده ذهن بشری و آئینه تمام‌نمای عزت والا و اقتدار در تمام کائنات هستی است، اظهارداشت: به خود می‌بالیم در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که این شناخت نسبت به جایگاه و شأنیت زن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امام راحل احیاگر هویت زن در قرن معاصر بود، افزود: این احیاگری‌ نه فقط برای زن مسلمان بلکه در دوره‌ای که می‌رفت زن در چرخه مادی‌گری و لذت و سودجویی از دست برود، امام خمینی (ره) آمد و هویت زن را به معنای واقعی بازگرداند که شاهد آن بحث‌هایی است که زنان آزاداندیش جهان به آن معترف هستند.

مسئول امور زنان و خانواده ستادکل نیرو‌های مسلح ادامه داد: این هویت‌بخشی سبب شد تا زنان جهان تامل کنند که در چه وضعیتی بوده و چه رسالتی دارند و آیا تنها ابزاری برای سودجویی بیشتر آفریده شده‌اند یا خیر؟

اصلانی تصریح کرد: شأنیت تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز بودن زن پیامی بود که انقلاب اسلامی به جهان صادر کرد که بر مبنای آن آزاداندیشانی چون ویلیام گاردنر در کتاب خود به آن اشاره دارد که مفاهیم تبیین شده فرهنگ منحط غرب با خدشه‌دار کردن هویت زن، هویت خانواده را نشانه گرفت.

وی گفت: فرهنگ غربی بنا داشت هویت خانواده را از جامعه اسلامی جدا کند و ایستادگی و مقاومت زن مسلمان را از بین ببرد اما ایستادگی و مقاومت زن مسلمان نشان داد که می‌توان عفیف و تأثیرگذار بود و این شجاعت را به جهان عرضه کند.

مسئول امور زنان و خانواده ستادکل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: امروز، اسوه این ایستادگی را در مقاومت زنان غزه شاهد هستیم که به تنهایی زحمت بیداری چند میلیارد آدم را در جهان به دوش می‌کشند.

اصلانی خاطرنشان کرد: این بیداری ناشی از حضور زنانی است که در این چهار دهه افتخار در همه عرصه‌ها علیرغم تمام مشکلات، با حفظ حرمت‌ها ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه ما در جهانی که هستیم رسالتی جهانی داریم، گفت: تأثیرگذاری زن ایرانی فقط در داخل مرزهای جغرافیایی نیست بلکه باید این راه را ادامه دهیم و بتوانیم برای همه زنان جهان با حفظ سنگر عفاف و حجاب، سرلوحه باشیم.

مسئول امور زنان و خانواده ستادکل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه گفتمان‌محوری رسالت اصلی زن ایرانی در حوزه خانواده است، عنوان داشت: در خانواده اهل‌بیت (ع) نیز تاریخ‌سازی از طریق خانواده رقم خورده و در فرهنگ عاشورا هم پایداری از جایگاه خانواده محقق شده است.

اصلانی با تاکید بر اینکه خانواده عزلت‌پذیر نیست متذکر شد: خانواده تمدن‌ساز است لذا باید گفتمان خانواده‌محوری حاکم شود که در این راه ممکن است سختی‌هایی را متحمل شویم اما تقویت این گفتمان مسئولیتی است که شهدا بر گردن ما گذاشته‌اند که حاج قاسم نیز بر آن تاکید داشت‌.

وی بر تأثیرگذاری زنان در همه عرصه‌ها صحه گذاشت و بیان داشت: اگر ما ظرفیت وجودی خود را تقویت کنیم می‌توانیم در عالم تأثیرگذار باشیم.

مسئول امور زنان و خانواده ستادکل نیرو‌های مسلح یادآور شد: دنیا در یک پیچ تاریخی قرار دارد و می‌خواهد بهترین گفتمان را برگزیند چراکه از گفتمان‌های مادی، فمنیستی و لیبرالی خسته شده، و این تنها گفتمان انقلاب اسلامی است به شرطی که زنان در این سیر پیشگام شوند.

اصلانی خاطرنشان کرد: زنان هیچ‌گاه بی‌دغدغه نیستند و آرمان‌های بلند هدایت شده را بر عهده دارند که هدایت‌گران جامعه هستند و نوید‌بخش هدایت انسان با تاسی از حضرت زهرا (س) هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار