جنگ غزه ۹۰ روزه شد؛

شهادت ۴۰ فلسطینی دیگر با تشدید حملات در مرکز نوار غزه

جنگ غزه ۹۰ روزه شد و حملات مرگبار و وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه که تاکنون موجب شهادت ۲۲ هزار و ۳۱۳ نفر شده، ادامه دارد.
کد خبر: ۶۴۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ - 04January 2024

شهادت ۴۰ فلسطینی دیگر با تشدید حملات در مرکز نوار غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، امروز (پنجشنبه، ۴ ژانویه)، جنگ غزه ۹۰ روزه شد و حملات مرگبار و وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه که تاکنون موجب شهادت ۲۲ هزار و ۳۱۳ نفر شده، ادامه دارد. طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ جنایت جدید علیه خانواده‌های فلسطینی صورت گرفته که ۱۲۸ شهید و ۲۶۱ مجروح برجای گذاشته است.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی وفا، در حملات هوایی امروز به شهر خانیونس در جنوب نوار غزه، خانواده صلاح در غرب این شهر هدف قرار گرفت و طی آن ۱۴ فلسطینی شهید و شماری دیگر مجروح شدند. همچنین در بمباران مسجد الخلفاء در خان‌یونس و محوطه بیمارستان ناصر و چند منزل مسکونی که پناهجویان فلسطینی را در خود جای داده بود، دست‌کم ۲۰ نفر شهید شدند.

چندین هفته است که ارتش اشغالگر، تلاش دارد شهر خانیونس را از نوار غزه جدا و منزوی کند، اما این تلاش اشغالگران با مقاومت شدید گروه‌های مقاومت فلسطین مواجه است.

امروز، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، چندین بار اردوگاه المغازی در مرکز غزه را هدف قرار دادند و آن را به آتش کشیدند.

در بمباران یک منزل مسکونی در نزدیکی بیمارسنان شهداء الاقصی در غرب اردوگاه دیرالبلح در وسط نوار غزه ۱۰ فلسطینی شهید شدند. اشغالگران همچنین شماری از آوارگان فلسطینی را در نزدیکی مسجد عائشه در محله السلام در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه، هدف قرار دادند که طی آن چهار فلسطینی شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

در چنین شرایطی مقاومت فلسطین نیز همچنان در حال مقابله با تلاش‌های نظامیان صهیونیست برای به دست کنترل گرفتن کنترل محور‌های مختلف نبرد و خسارت وارد کردن به جنگ‌افزار‌ها و هدف قرار دادن اشغالگران هستند. امری که «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا را واداشت تا شب گذشته اعتراف کند که حماس همچنان از قدرت و توان بالایی در نوار غزه برخوردار است. باور نداریم که عملیات نظامی در غزه به نابودی حماس منجر شود و معتقدیم که حماس همچنان باقی خواهد ماند.

شبکه المیادین نیز امروز گزارش داد که حملات رژیم صهیونیست به مرکز نوار غزه تشدید شده و هدف آنها، وادا کردن آوارگان فلسطین به ترک مجدد این منطقه است و قلب منطقه مرکزی در نوار غزه در حال حاضر شاهد حملات وحشیانه رژیم اشغالگر است. حملاتی که از عصر دیروز تشدید شده و تمام طول شب نیز ادامه داشت.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد که طی حملات مستمر اشغالگران به محله‌های مسکونی و اطراف بیمارستان‌های خان‌یونس تاکنون ۴۰ نفر شهید شده‌اند. نیروی هوایی رژیم اسرائیل علاوه بر بمباران اردوگاه المغازی بر سر بخش غربی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، بمب‌های فسفری انداخت. توپخانه‌های اسرائیلی نیز شرق شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار