امام جمعه کرمان:

منشا اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان به استکبار جهانی باز می‌گردد

حجت‌الاسلام« علیدادی‌سلیمانی» گفت:منشا اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان ریشه در استکبار جهانی، آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل دارد.
کد خبر: ۶۴۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲ - 05January 2024

منشا اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان به استکبار جهانی باز می‌گردد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام«حسن علیدادی‌سلیمانی» امام جمعه کرمان در خطبه‌های نمازجمعه امروز ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی(ع) بعد از توصیه به تقوا فرمود که دنبال انجام عمل نیک باشید که شما را به سوی خدا بالا می‌برد و باعث رفعت درجه شما می‌شود.

وی افزود: اعمال و رفتارتان جوری باشد که شما را به خدا نزدیک کند نه این‌که فاصله بگیرید و این امر مهم زمانی امکان تحقق دارد که همه نیت، جلب رضایت خدا یعنی رعایت تقوای الهی باشد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: امروز کرمان عزادار و روز ماندگاری در تاریخ استان پهناور کرمان است.

وی تصریح کرد: امروز کرمان مهمانانی دارد که محضر خدا را درک کرده‌اند، به وعده‌های خود صادق بوده و در مسیر تقوا ایستاده‌اند و شهادت قسمتشان شد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: شهادت مقامی عظیم است و نصیب هرکسی نخواهد شد؛ باید به شهدا تبریک گفت که خداوند آن‌ها را این‌گونه انتخاب کرد.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: بازماندگان شهدا هم اجر و پاداش بزرگی دارند؛ درست است بر آن‌ها سخت می‌گذرد اما خدا بدون حساب و کتاب به آن‌ها اجر خواهد داد.

منشا اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان به استکبار جهانی باز می‌گردد

وی در ادامه عنوان کرد: داعش که ادعای حاکمیت اسلام را داشت مسئولیت این حرکت تروریستی را به عهده گرفت، اما می‌دانیم ریشه در استکبار جهانی، آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل دارد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در رابطه با علت این حادثه گفت: آن‌چه در روزهای اخیر برای استکبار جهانی و برای رژیم غاصب و جعلی اسرائیل اتفاق افتاده قابل ترمیم نیست و لذا آن‌ها دست به هر حرکتی می‌زنند.

وی افزود: حماس در طوفان‌الاقصی هیمنه رژیم جعلی اسرائیل را شکست و اسرائیل وقتی دید در بیش از سه ماه جنگ، هیچ دستاوردی ندارد، جبهه مقاومت و مردم بی‌دفاع را نشانه رفته است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: کودک‌کشی و زن بی‌دفاع و مرد میان‌سال را به خاک و خون کشاندن، با کدام یک از موازینی که از آن حرف می‌زنند هم‌خوانی دارد؟

وی خطاب به دشمنان گفت: بدانید ملت ما با این کشتن‌ها بیدارتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم امروز گفت: جا دارد کمال تشکر را از رهبر فرزانه انقلاب به دلیل صدور پیامی در شهادت شهدای کرمان، داشته و قدردان نکات و مطالبی که دارد باشیم.

وی با اشاره به محتوای این پیام، افزود: منتظر برخورد قاطع با عوامل و کسانی‌ که پشت صحنه این ماجرا هستند، آن هم تا آخرین منشا به دست سربازان و جوانان تیزهوش این کشور باشید.

ابعاد این حمله تروریستی حتما برای مردم روشن خواهد شد

امام جمعه کرمان در ادامه از رئیس‌جمهور و دیگر مسئولانی که در این روز‌ها به کرمان سفر کرده و به عیادت مجروحان و دیدار با خانواده شهدا رفته‌اند و مسئولانی که در این اتفاق در صحنه بودند، تشکر کرد‌.

وی مطرح کرد: این حادثه ضمن این‌که ما را بیدار کرد به ما می‌فهماند هر انسان آزاده‌ای هر حرکت کوری را در این شهر می‌بینید به مسئولان اطلاع دهد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: ابعاد این حرکت حتما برای مردم روشن خواهد شد که چگونه این حرکت انتحاری را انجام دادند.

وی با اشاره به اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دست رضاخان قلدر عنوان کرد: آن‌ها برای نشانه رفتن حجاب روزی در کشور حاکمیت را متقاعد کردند که حجاب را به زور از سر زن مسلمان بیرون آورد؛ مراقب باشید که دشمن نقشه‌های رنگارنگ برای ما کشیده است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به قیام مردم قم در دفاع از مرجعیت افزود: این قیام در ۱۹ دی حرکت انقلاب اسلامی را سرعت بخشید.

امام جمعه کرمان با اشاره به شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم ادامه داد: دشمن حتی بلندآوازه او بعد از شهادت را هم نمی‌تواند ببیند.

وی عنوان کرد: معمولا افراد مشهور می‌شوند و بعضی از کسانی‌ که شهرت پیدا می‌کنند، محبوب هم می‌شوند.

امام جمعه کرمان افزود: شهرت و محبوبیت هر کدام لوازم خود را دارد و لوازم شهرت حاج‌قاسم مرد میدان و مرد پذیرش خطر بودن، است؛ او در روزهای خطر در خط مقدم بود و شهرتش از روز‌های سخت آغاز و آرام آرام جهانی شد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی یادآور شد: همه کسانی‌که مشهور می‌شوند محبوب نیستند؛ علت‌ محبوبیت حاج‌قاسم به دانا بودنش بر‌می‌گردد که به همه الزاماتی که در فهم یک مسئله و تحلیل نیاز است، واقف بود.

وی افزود: عامل دیگر محبوبیت او دارا بودن، یعنی حرکت برای خدا و از نام و شهرت فرار کردن است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: حاج‌قاسم از شهرت گریزان شد و خداوند او را مشهورِ محبوب کرد و هر روز عزیزتر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها