شهید قدس/

فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بر دل‌ها

در گذر شهید سلیمانی مطرح شد: روند مواجهه و برخورد سردار حاج قاسم سلیمانی با نیرو‌ها و اینکه همواره در کنار آن‌ها بود، بستری را ایجاد کرد که دشمن از نام لشکر ثارالله هم در هراس بود و همیشه و در اکثر عملیات‌ها خط‌شکن و موفق بودند و این در حالی است که هرگاه خط پدافندی بود هرگز شاهد نفوذ دشمن در لشکر ۴۱ ثارالله نبودیم.
کد خبر: ۶۴۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ - 07January 2024

فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بر دل‌هابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار حاج عباس ایرانمنش (هم‌رزم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی) در برنامه گذر شهید سلیمانی با موضوع «نفوذ» در راستای مقابله حاج قاسم با نفوذ و اهمیت آن از منظر ایشان گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی همواره و بنا به اعتقادات خود بر این بود تا از مرز‌های جغرافیایی و اعتقادی دفاع کند و در این مسیر از هیچ امری فروگذار نکرد. ایشان بر جریان نفوذ نیز تأکید فراوان داشتند چرا که افراد سست‌مایه در برابر هوا‌های نفسانی ضعیف هستند و توان مقابله با آن را ندارند و حاج قاسم و هم‌رزمان ایشان هوای نفس را زیر پا گذاشته و با تمرکز بر هدفی ایده‌آل از خود گذشتند و این توفیقی بزرگ و ارزشمند برایشان محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: بنده افتخار داشتم تا از سال ۱۳۶۰ و به همراه نخستین گردانی که از استان کرمان راهی جبهه‌های جنگ (منطقه حمیدیه و سوسنگرد) بود به حضور و همراهی ایشان برسم و در اولین عملیات مشترکی که با ایشان داشتم با زخمی بر بازو خود را از بیمارستان به منطقه جنگی رساند و این مهم نشان از استقامت و روحیه مبارزه‌طلبی وی داشت و هرگز رعب، وحشت و نفوذ دشمن در روح و رفتار حاج قاسم اثرگذار نشد و این روند گواه اعتقاد راسخ سردار سلیمانی بود.

هم‌رزم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با تأکید بر سختی‌پذیری و استقامت سردار سلیمانی اظهار کرد: امیرالمؤمنین (علیه الاسلام) در خطبه ۸۷ نهج البلاغه می‌فرماید: "فَزَهَرَ مِصْبَاحُ الْهُدَى فِی قَلْبِهِ وَ أَعَدَّ الْقِرَى لِیَوْمِهِ النَّازِلِ بِهِ فَقَرَّبَ عَلَى نَفْسِهِ الْبَعِیدَ وَ هَوَّنَ الشَّدِیدَ... یعنی چراغ هدایت در دلش افروخته است و براى روز مرگ خود توشه‌اى مهیا کرده و دور را براى خود نزدیک و سختى را آسان نموده است... " و این نشان می‌دهد که حاج قاسم سلیمانی یکی از شاگردان تمام عیار مکتب امیرالمؤمنین (علیه الاسلام) بود.

سردار حاج عباس ایرانمنش در ادامه افزود: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی همواره سختی‌ها را به جان و دل می‌خرید چرا که هدفی والا و مقدس را دنبال می‌کرد و همین روند؛ زمینه استقامت فزاینده ایشان را ایجاد کرده بود به طوری که همواره جلوتر از نیروهایش بود و حتی در خط مقدم نیز همواره در کنار نیرو‌ها به کنترل و پیشبرد عملیات می‌پرداخت و زمانی که به پشت جبهه‌ها باز می‌گشت به بچه‌ها سر می‌زد و چرایی و چگونگی مبارزه را به همگان یادآوری می‌کرد و هرگز، حتی در ایامی که عملیات نبود بیکار نمی‌نشست.

وی در ادامه افزود: روند مواجهه و برخورد سردار حاج قاسم سلیمانی با نیرو‌ها و اینکه همواره در کنار آن‌ها بود؛ بستری را ایجاد کرد که دشمن از نام لشکر ثارالله هم در رعب و هراس بود و همیشه و در اکثر عملیات‌ها، این لشکر خط‌شکن و موفق بود و این در حالی است که هرگاه خط پدافندی ایجاد می‌شد نظاره‌گر سربلندی و حفظ اتحاد این نیرو‌ها بودیم و هرگز شاهد نفوذ دشمن در لشکر ۴۱ ثارالله نبودیم چرا که حاج قاسم سلیمانی؛ فرمانده‌ای بود که بر قلب‌های نیرو‌های خود فرماندهی می‌کرد و از اوج استقامت و ایستادگی ایشان، نیرو‌ها نیز تقویت شده و انگیزه و انرژی مضاعف برای دفاع و مبارزه با دشمن می‌گرفتند.

هم‌رزم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با اشاره به روحیه مبارز و مستحکم شهید سلیمانی بیان کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌فرمایند که "قرآن یگانه نسخه نجات‌بخش بشریت است که اگر امتی بدان عمل نمایند؛ تمام عالم به عزت و بزرگی شما غبطه خواهند خورد. " حاج قاسم، چون با قرآن همراه شد و با قرآن رشد کرد از حیاتی ویژه برخوردار شد و با نگاهی ژرف و ظالم ستیزانه؛ وقایع اطراف خود را درک و در راستای دفاع از مظلوم و مقابله با ظالمان به پا خاست و دشمن‌شناسی ویژه و برنامه‌ریزی دقیق به عرصه مبارزه قدم نهاد؛ لذا حاج قاسم سلیمانی از حیث معرفت، ارتباط انسانی، ارتباط معنوی و ارتباط عاطفی با نیرو‌های تحت فرماندهی خود، همچون یک برادر رفتار می‌کرد و این قبیل برخورد‌های ایشان پس از دوران جنگ نیز همواره زبانزد دوستان، آشنایان و دوستداران ایشان بود.

سردار حاج عباس ایرانمنش در پایان سخنان خود متذکر شد که حاج قاسم پس از پایان دوران جنگ، سالی چند نوبت دوستان و هم‌رزمان خود را گرد هم می‌آورد و ضمن تبیین و واکاوی مسائل روز؛ به امر به معروف و نهی از منکر می‌پرداخت تا آینده را برای آن‌ها آشکار سازد که به نوعی فصل‌الخطاب قلمداد می‌شد و هم‌رزمان ایشان همواره از این نش و روند حاج قاسم سلیمانی حداکثر بهره و استفاده را می‌بردند تا مسیر مشخصی را برای آینده خود ترسیم کنند.

منبع: رادیو جوان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار