در سومین جشنواره کارمند تراز مکتب شهید سلیمانی؛

سردار حسن‌زاده: خون شهید سلیمانی فرهنگ مقاومت را نهادینه کرد/ حمایت جهانیان از «مقاومت» مؤید تفکر انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم است

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: دشمنان بعد از به شهادت رساندن حاج قاسم متوجه شدند که در ترور ایشان اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند؛ زیرا قطرات خون پاک شهید سلیمانی فرهنگ و راهبرد مقاومت را کاملاً نهادینه کرد.
کد خبر: ۶۴۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ - 07January 2024

سردار سرتیپ حسن‌زادهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسن‌ حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در سومین جشنواره کارمند تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی که امروز (یکشنبه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، با گرامیداشت یاد ۱۱ هزار شهید دولت، شهدای اخیر کرمان، حاج قاسم‌ سلیمانی و سید رضی موسوی اظهار داشت: دشمنان از مکتب شهید سلیمانی می‌هراسند. آن‌ها بعد از به شهادت رساندن حاج قاسم متوجه شدند که در ترور ایشان اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند؛ زیرا قطرات خون پاک حاج قاسم سلیمانی فرهنگ و راهبرد مقاومت را کاملاً نهادینه کرد و باعث شد این مکتبِ درخشنده، درخشان‌تر شود.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب انقلاب و امام خمینی (ره) است، افزود: حاج قاسم تربیت‌یافته مکتب رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) گفت: سیل خروشان جمعیت را که در ایام شهادت سردار دل‌ها می‌بینید، دشمنان هم این حرکت عظیم جوان‌ها و نوجوان‌ها و گرایش قلب‌ها و دل‌ها و ذهن‌ها را نه‌فقط از جانب ایرانیان، بلکه از جانب بسیاری کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی می‌بینند و اینکه این‌ جمعیت چگونه علاقه‌مندند و قدرشناسانه می‌خواهند خودشان را به مزار پاک این شهید بزرگوار برسانند.

ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی
وی سپس به سه نوع رابطه مکتب حاج قاسم اشاره و عنوان کرد: اولین ارتباط، ارتباط او با خداوند، ولایت و مردم با مفهوم عام خودش در سراسر کشور است؛ لذا چنانچه می‌خواهیم ارتباط او را با خدا فهم کنیم و بدانیم که این چگونه ارتباطی است، فقط کافی است به بخشی از وصیت‌نامه حاج قاسم مراجعه کنیم و آن‌جایی که در فراز‌های اول وصیت‌نامه وقتی شروع می‌کند از عبارات خداوند عزیز استفاده می‌کند و جلوتر که می‌آید، اینقدر این رابطه حسنه است که انسان احساس می‌کند حاج قاسم سلیمانی در آغوش خداوند است و دارد سخن می‌گوید.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه حاج قاسم در آخرین فراز وصیت‌نامه‌اش مثل یک عارف و عاشق دلداده از واژگان استفاده می‌کند، ادامه داد: اگر شما این مؤلفه‌های اخلاص، تقوا، پرهیزگاری، شجاعت و شهامت را از شخصیت حاج قاسم می‌شنوید، همه این‌ها برگرفته از ارتباط قوی و بی‌نهایت صمیمی و دلدادگی او به خداوند است.

مطالب بیشتر:
**سومین جشنواره کارمند تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی برگزار شد

فرمانده سپاه تهران بزرگ اضافه کرد: اگر می‌بینیم که در ماجرای جنگ ۳۳ روزه، حاج قاسم از آرامش خودش، سید حسن نصرالله و عماد مغنیه در آن شرایط بسیار سخت جنگ سخن می‌گوید، به واسطه این ارتباط الهی است.

وی یادآور شد: فرمانده معظم کل قوا فرمودند که در بسیاری از جا‌ها افراد شاخصی را دیدیم که وقتی در کوران نبرد قرار می‌گیرند، حساسیت آن‌ها نسبت به بعضی از موضوعات کاسته می‌شود؛ این در حالی است که حاج قاسم زمانی که حلب تازه آزاد شده بود، هنگام نماز ظهر نماز را در شانه خاکی جاده اصلی حلب نماز را اقامه کرد آن هم در شرایطی که تکفیری‌ها از ارتفاعات بر روی جاده اشراف داشتند.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه حاج قاسم یکی از مهم‌ترین شئونات عاقبت‌به‌خیری را ارتباط قلبی و دلی با خداوند، اهل بیت (ع) و ولایت می‌دانست، افزود: سومین ویژگی حاج قاسم رابطه با مردم و داشتن نگاه به مردم است؛ به تعبیر دیگر مردم‌داری، مردمی رفتار کردن، داشتن نگاه جامع به عموم مردم و خدمتگزار بودن برای همه مردم از ویژگی‌های حاج قاسم است؛ لذا می‌بینید در هر جایی که مردم بیشتر به وجود وی نیاز داشتند، همان‌جا حضور پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: وقتی جنگ پیش می‌آید در دفاع مقدس حضور پیدا می‌کند و در عملیات‌های متعدد فرمانده‌ای فهیم، هوشمند، عملیاتی و راهبردی می‌شود و وقتی هم جنگ تمام می‌شود و اشرار مزاحمت‌هایی را در بخش‌هایی از کشور ایجاد می‌کنند، وی در آن منطقه حضور می‌یابد و غائله در آنجا می‌خوابد و وقتی لازم می‌شود تا جبهه‌ی با عظمت مقاومت را ایجاد کند، برای تشکیل آن حضور پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) اظهار داشت: هراس و نگرانی امروز دشمن به این دلیل است که مکتب حاج قاسم سلیمانی، روز به روز در حال توسعه است و روز به روز به دلدادگان و شیفتگان این مکتب اضافه می‌شود.

سردار حسن‌زاده عنوان کرد: دشمنان بر اساس برآورد‌های غلط خود تصور می‌کنند که می‌توانند در جامعه رعب و وحشت ایجاد کنند؛ لذا تمام تلاش خود را می‌کنند تا مردم ما را از این مکتب دور کنند، اما نتیجه چه می‌شود؟ به ازای هر قطره خونی که در این مسیر به زمین ریخته می‌شود، فوج فوج به عاشقان، شیفتگان و دلدادگان مکتب حاج قاسم سلیمانی اضافه می‌شود.

وی افزود: به‌عنوان مثال روزی که عملیات تروریستی در کرمان انجام شد، دیدیم که از همان شب عاشقان شهید سلیمانی چگونه و با چه اشتیاق مضاعفی بر سر مزار ایشان حضور یافتند و حتی در تهران که ویژه‌برنامه‌ای را برای بزرگداشت حاج قاسم در مصلی امام خمینی (ره) تدارک دیده بودیم، حضور جمعیت به حدی بود که اعلام کردیم دیگر تبلیغی برای حضور مردم در این مراسم صورت نگیرد.

جبهه مقاومت اراده خود را بر دشمن تحمیل کرده است
فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و مقاومت امروز به شدت زخم خورده‌اند؛ به عنوان مثال دشمن صهیونیستی که در واکنش به عملیات طوفان‌الاقصی، زنان و کودکان را در غزه به شهادت می‌رساند به این دلیل است که خوب می‌داند آن‌هایی که این عملیات را با این عظمت طراحی و اجرا می‌کنند، به سرانجام می‌رسانند و اراده مقاومت را بر یک رژیمی که خود را ارتش چهارم یا پنجم جهان و اول منطقه می‌داند، رژیمی که ظرف کمتر از ۷۲ ساعت با سقوط حتمی و فروپاشی مواجه می‌شود، تحمیل می‌کنند، دانش‌آموختگان مکتب حاج قاسم هستند.

سردار حسن‌زاده ادامه داد: این عملیات با عظمت همچنان دارد و اراده مقاومت را بر یک رژیم جعلی نامشروعی که ۷۵ سال است آمریکایی‌ها از آن‌ها حمایت کرده‌اند، تحمیل می‌کند. صهیونیست‌ها تلاش کردند تا القا کنند که روابط‌شان با اعراب عادی شده است، اما دقیقاً در همان نقطه‌ای که سعی کردند به دنیا القا کنند که روابط عادی‌سازی و یک شأن و اعتبار سیاسی برای این رژیم منحوس ایجاد شده است، می‌بینیم که به واسطه این پیروزی مردم غزه و جنایت‌هایی که این رژیم علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد، صد‌ها هزار نفر از مردم نقاط مختلف جهان این جنایت‌ها را محکوم کرده و از مقاومت مردم غزه حمایت می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) حمایت مردم جهان از مقاومت را به معنای تأیید تفکر انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم سلیمانی دانست و تصریح کرد: انتظار نداشته باشید دشمن زخم‌خورده‌ای که سال گذشته طراحی کرد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نقطه براندازی برساند و امروز خودش را در پرتگاه نابودی می‌بیند، آرام بنشیند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار