در شهر نیشابور؛

مادر شهیدان مهدیان­ پور در جوار فرزندانش آرام گرفت

حاجیه خانم رقیه سعیدی نیشابوری مادر سردار شهید محمد جواد و شهید محمد حسین مهدیان­ پور در جوار فرزندان شهیدش آرام گرفت.
کد خبر: ۶۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ - 30December 2015

مادر شهیدان مهدیان­ پور در جوار فرزندانش آرام گرفت

به گزارش دفاع پرس از مشهد، پیکر حاجیه خانم رقیه سعیدی نیشابوری مادر سردار شهید محمد جواد مهدیان­ پور و شهید محمد حسین مهدیان­ پور که به علت کهولت سن و در 88 سالگی در بیمارستان 22 بهمن نیشابور دعوت حق را لبیک گفته بود در جوار فرزندان شهیدش آرام گرفت.

پیکر این مادر صبور توسط مردم ولایتمدار نیشابور تشییع و در قطعه والدین شهدا در بهشت فضل این شهرستان در کنار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

سردار شهید محمدجواد مهدیان­پور، در زمان صدور فرمان امام(ره) بر تشکیل ارتش بیست میلیونی، جزو پایه­ گذاران بسیج نیشابور بود و با تلاشی گسترده، منطقه ای را در باغرود نیشابور  برای آموزش بسیجیان در اختیار گرفت، جایی که بعدها به پادگان آموزش نظامی با نام «شهید هاشمی نژاد» تبدیل شد. سپس به طور همزمان، فرماندهی دو پادگان آموزشی امام رضا(ع) و شهید هاشمی­نژاد را برعهده گرفت. در طول این مدت دائماً به جبهه های جنگ  میرفت و در عملیات های مختلف شرکت مینمود. در عملیات چزابه،  فتحالمبین، بیتالمقدس، به عنوان فرمانده ستاد و در عملیاتهای رمضان، مسلمابن عقیل، محرم، والفجر مقدماتی، والفجر 3، والفجر8، کربلای چهار،  کربلای پنج و کربلای ده بهعنوان جانشین تیپ جوادالائمه(ع) شرکت کرد.

این شهید بزرگوار همچنین مدتی به عنوان جانشین فرمانده تیپ 21 امامرضا(ع) خدمت کرد و  اواخر سال 1366 به عنوان فرمانده لشکر 21 امام رضا(ع) منصوب شد، مسئولیتی که تا 6 سال پس از پایان جنگ ادامه یافت. وی، در سال 1368 دوره فرماندهی و ستاد( دافوس) را گذراند.

مسئولیتهای فرماندهی قرارگاه پشتیبانی نیروی زمینی سپاه، فرماندهی دژبان کل (1373) و جانشینی قرارگاه ثامنالائمه(ع)  از دیگر مسئولیتهاییاست که این فرمانده شهید خراسانی عهدهدار گردید. سال 1375 به خاطر بروز بیش از حدّ آثار جراحت شیمیایی و جراحت های دیگر که یادگار دوران دفاع مقدس بود، مجبور به بازنشستگی زود هنگام شد، اما او که مرغ روحش به محیط معنوی سپاه خو گرفته بود، جوّ بیرون را برنتافت و سال 1377 به فراخوان مجدّدش برای خدمت در سپاه لبیک گفت.

سرانجام، سوم خرداد 1379 باسمت جانشین فرمانده قرارگاه ثامنالائمه(ع) حین انجام مأموریت در مسیر کاشمر به سبزوار به شهادت رسید.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار