با حضور فرمانده نزسا؛

بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه در جزیره قشم افتتاح شد

بیمارستان سیار ۱۲۸ تختخوابی نیروی زمینی سپاه با حضور سردار پاکپور در جزیره قشم افتتاح شد.
کد خبر: ۶۴۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ - 08January 2024

بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه در جزیره قشم افتتاح شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، بیمارستان سیار ۱۲۸ تختخوابی نیروی زمینی سپاه با حضور سردار سرتیپ «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه  در جزیره قشم افتتاح شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم افتتاح این بیمارستان، اظهار داشت: هدف از ایجاد بیمارستان‌های سیار مردم‌یاری و خدمت‌رسانی به مردم است که در این راستا همه امکانات تخصصی موجود در یک بیمارستان درجه یک شهری، در بیمارستان سیار حضرت فاطمه (س) نیروی زمینی سپاه نیز پیش‌بینی شده است.

سردار پاکپور افزود: ما در غرب جزیره قشم این بیمارستان سیار را مستقر کردیم تا با کمک بخش بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه خدمات لازم را به مردم منطقه ارائه دهیم؛ زیرا ساختار بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه مبتنی بر تهدیدات بزرگ مقیاس، تقویت و جهش پیدا کرده است.

فرمانده نزسا اضافه کرد: این بیمارستان دارای مختصات و ویژگی‌های بی‌نظیری است؛ از سوی دیگر، در عین پیشرفته و مجهز بودن، از قابلیت تحرک و پویایی و ظرفیت خدمات‌رسانی بسیار بالایی نیز برخوردار است.

سردار «احمد اخوان» معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه نیز عنوان کرد: اطمینان اثربخش و مؤثر از کیفیت درمان، بازنگری ابلاغیات و دستورالعمل‌ها، بررسی نقاط ضعف و قوت بهداری از جمله اموری است که معاونت بهداری رزمی دنبال می‌کند؛ یکی از پیشرفته‌ترین، مجهزترین، متحرک‌ترین سامانه‌های بیمارستان سیار تخصصی و فوق تخصصی در غرب آسیا در اختیار نیروی زمینی است و این هم مطلبی است که کارشناسان آن را با قاطعیت می‌گویند.

وی با بیان اینکه ما در نقاط مختلف بیمارستان‌های صحرایی را برای خدمت‌رسانی به مردم انجام دادیم، تاکید کرد: تحرک، چالاکی و پویایی از ویژگی‌های این سامانه است و تجمیع این بیمارستان‌ها دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه بوده؛ البته در کنار این موضوع باید توانایی نگه‌داشت مصدوم را در این بیمارستان‌ها هم افزایش دهیم.

سردار اخوان ادامه داد: این بیمارستان سیار با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تا جمعه ۲۲ دی فعال است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان تعیین‌شده برای این بیمارستان حدود ۴۰ هزار نفر خدمات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ما باید در حوزه سلامت، توانایی خود را برای رقابت با آمریکا تقویت کنیم، اضافه کرد: این توانمندی وجود دارد که زنجیره سلامت و زیرساخت‌های آن را تقویت کنیم. با اراده و با عزم راسخ و با عملیاتی کردن جمله «ما می‌توانیم» قطعاً قله‌ها را فتح خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام «محمدهادی رضایی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه نیز در ادامه با اشاره به مجاهدت‌های کادر درمان در این نیرو برای خدمت‌رسانی به مردم گفت: معاونت بهداری و نیرو‌های آن با تلاشی خستگی‌ناپذیر در راستای خدمت به مردم و کشور گام برمی‌دارند. کمک به همنوع از مهم‌ترین ویژگی‌های نیروی زمینی است.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت و بهداشت در جامعه بسیار مورد نیاز است، افزود: بیش از ۲۰۰ بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه ایجاد کرده و در حوزه مسکن و آب‌رسانی نیز این نیرو عملکرد درخشانی در خدمت به مردم داشته که قطعاً نتیجه آن ایجاد امنیت پایدار در کشور خواهد بود.

«سلیمانی» رئیس بیمارستان حضرت فاطمه (س) کرمان هم عنوان کرد: پنجمین جهاد سلامت در راستای تدابیر نیروی زمینی و در حاشیه رزمایش پیامبر اعظم ۱۸ انجام می‌شود؛ این دویست و چهل و دومین بیمارستان سیار است که در راستای خدمت‌رسانی به مردم توسط نیروی زمینی ایجاد شده است.

وی افزود: این بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی از اتاق عمل، آی سی یو، سی سی یو، عکس‌برداری، پاراکلینیک، داروخانه و دندان‌پزشکی و... برخوردار است؛ این بیمارستان مجهزترین و به روزترین بیمارستان منطقه غرب آسیا بر اساس نظر پزشکان وزارت علوم است و دارای بهترین وضعیت از نظر پشتیبانی همچون ژنراتور، اکسیژن‌ساز و حمایت لجستیکی و... است که در کمتر از پنج ساعت می‌تواند راه‌اندازی شود؛ علاوه بر این یکی از هوشمند‌ترین بیمارستان‌ها در سطح کشور هم محسوب می‌شود.

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه (س) با اشاره وجود چندلایه واحد‌های جراحی حیات بخش و خود امدادی و دگر امدادی تأکید کرد: در کنار این بیمارستان سیار یک کلینیک تخصصی است که ۱۲۰ نیروی متخصص داریم که ۷۰ پیراپزشک و پرستار در آن فعال است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار