در نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن مطرح شد؛

معاون رئیس جمهور در امور زنان: سیره امامین انقلاب بکارگیری زنان شایسته در عرصه‌های مدیریتی است

خزعلی گفت: در سیره حضرت امام خمینی (ره) ما همواره بکارگیری زنان شایسته و توانمند را در عرصه‌های مدیریتی و اجتماعی مشاهده می‌کنیم.
کد خبر: ۶۴۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ - 08January 2024

معاون زنان رئیس جمهوری: سیره امامین انقلاب اسلامی بکارگیری زنان شایسته در عرصه‌های مدیریتی و اجتماعی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی، اظهار داشت: ضروری می‌دانم فجایع غزه و کرمان را خدمت ملت شریف ایران و ملت‌های منطقه تسلیت عرض کنم، چنین وقایعی به خوبی بیانگر این است که دشمن در دشمنی خود توقف ناپذیر است. امیدوارم اینگونه مراسمات سبب شود خیرات و ثمرات خوبی برای عرصه حکمرانی زنان محقق شود.

خزعلی حاطرنشان کرد: زنان باید در هر شرایطی پایداری و استقامت ملت ایران را به جهان مخابره کنند که تاکنون به شایستگی این مهم را رقم زده‌اند، موضوع حکمرانی زنان و ورود زنان به عرصه مدیریتی موضوع جدیدی نیست، دخالت دادن زنان به همه موضوعاتی که مشترک بین زن و مرد است به عنوان یکی از اصول قانون اساسی باید بیش از پیش مورد اهتمام قرار گیرد.

معاون زنان رئیس جمهوری بیان کرد: عدالت در خصوص زنان موضوعی است که همیشه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است و ایشان امسال و سال گذشته نیز مجدداً بر این موضوع تأکید داشتند که نباید تحت هیچ شرایطی سوء رفتاری نسبت به زنان صورت بگیرد. موضوع عدالت در خصوص زنان در حوزه اجتماعی نیز مورد بحث است.

وی افزود: حکم حکومتی ما این است که باید عدالت را در جامعه ساری و جاری کنیم که یکی از شقوق آن بکارگیری نیروهای شایسته است، استفاده از همه نیروها بدون در نظر گرفتن، رنگ، جنس، زبان و قومیت است، ما هر جایی که از این مسئله تخطی کردیم در واقع از عدالت خارج شده ایم و حکومت بدون عدل و برقراری قسط قطعاً متزلزل خواهد بود و سرمایه اجتماعی اش از بین می‌رود.

خزعلی بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما بر این باوریم که باید عدالت جنسیتی برقرار باشد نه برابری جنسیتی. ما معتقدیم هر چیزی باید بر سر جای خود قرار گیرد و در هر توانمندی که برای جامعه مفید است مورد استفاده حاکمان باشد.

معاون زنان رئیس جمهوری بیان داشت: ما در سیره حضرت امام خمینی (ره) بکارگیری زنان شایسته و توانمند را مشاهده می‌کنیم، در خصوص خانم مرضیه دباغ مردان دیگری هم ایشان را همراهی می‌کردند و می‌توانستند که مأموریت ایشان را انجام دهند، اما حضرت امام خمینی (ره) تأکیدشان بر استفاده از این بانو بود. امام بر این عقیده بود که همه تبلیغات منفی غرب علیه اسلام با سفیر شدن یک زن می‌تواند به نحو شایسته پاسخ داده شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار