آیین گرامیداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان با حضور خانواده شهدا و وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ - 08January 2024

آیین گرامیداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان برگزار شد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، آیین گرامیداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان پیش از ظهر امروز، ۱۸ دی‌ماه با حضور خانواده شهدا، وزیر آموزش و پرورش، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، مسئولان استان و جمعی از همکلاسی‌های شهدا در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.
 
دانش‌آموزان بزرگ و جای حاج قاسم‌ها را پر خواهند کرد
 
«رضا رضایی» مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم ضمن تسلیت این حادثه غم‌بار تروریستی و با بیان اینکه شهدا شفاعت‌کننده قیامت هستند و امیدواریم شهدای دانش‌آموز همه ما را شفاعت کنند، اظهار داشت: این شهدا پاک و منزه بودند که با ناجوانمردی به شهادت رسیدند و عاملان این حادثه در دنیا و آخرت پاسخگو هستند.
 
وی با بیان اینکه این شهدا ادامه‌دهنده مسیر حاج قاسم بودند و شهادت این دانش‌آموزان دل همه ما را خون کرد، افزود: این دانش‌آموزان بزرگ شده و جای حاج قاسم‌ها را پر خواهند کرد لذا باید مدارس را به حالت عادی بازگردانیم که دشمن فکر نکند خبری است.
 
رضایی با توصیه به معلمان برای کمک به دانش‌آموزانی که در صحنه بودند، اظهار کرد: اداره مشاوره آموزش و پرورش تیم‌های مشاوره تشکیل داده است که به مدارس سرکشی می‌کنند. باید کمک کرد تا این دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور دچار مشکل نشوند.
 
علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم با بیان اینکه به نمایندگی از نمایندگان مجلس برای عرض تسلیت در این مراسم حضور دارم و پیام تسلیت همه مردم ایران را خدمت خانواده شهدا ابلاغ می‌کنم، گفت: کرمانی‌ها همواره اهل‌بیت(ع) را تکریم کرده‌اند و کسانی که در روز بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی به شهادت رسیدند شهید مدافع حرم محسوب می‌شوند زیرا آمده بودند تا به بزرگ‌مرد مدافع حرم ادای احترام کنند.
 
وی حادثه تروریستی کرمان را تداعی کننده واقعه عاشورا دانست و با بیان اینکه خط شهدا همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: دشمن در هر جبهه‌ای برای ما نقشه کشیده و دانشمندان آینده ما را به شهادت رساندند اما ما ۱۷ میلیون دانش‌آموز دیگر داریم و در آینده باز هم دانشمندانی تقدیم کشور خواهیم کرد.
 
گفتنی است، در جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان که از سوی عناصر تکفیری داعش در عصر روز ۱۳ دی‌ماه انجام شد، تاکنون ۹۲ نفر به شهادت رسیدند که ۲۴ نفر از این شهدا دانش‌آموز بودند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها