«غلامرضا همراهی» جوانمردی از خیل شهدای قیام ۱۹ دی قم

غلامرضا همراهی از شهدای قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ قم است که نامش در زمره یاران نهضت امام خمینی(ره) ثبت شده است.
کد خبر: ۶۴۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱ - 09January 2024

«غلامرضا همراهی» جوانمردی از خیل شهدای قیام ۱۹ دی قم

به گزارش دفاع‌پرس از قم، روز ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم انقلابی قم در اعتراض به چاپ مطلب توهین آمیزی نسبت به حضرت امام خمینی (ره) در روزنامه اطلاعات مورخ ۱۷ دی ۵۶، به خیابان‌ها آمدند و حماسه فراموش نشدنی قیام ۱۹ دی را به عنوان طلیعه انقلاب اسلامی آفریدند.

در قیام ۱۹ دی، تعدادی از مردم بیگناه قم از جمله غلامرضا همراهی به شهادت رسیدند؛ غلامرضا در سال ۱۳۲۸ در یک خانواده کارگری و مذهبی در محله دروازه ری قم دیده به جهان گشود. او از همان کودکی در مراسم سوگواری اهل بیت (ع) شرکت می‌کرد.

غلامرضا پس از اتمام سربازی به صفوف مبارزه علیه رژیم طاغوت پیوست و علاوه بر اشتغال به کار و فعالیت و کسب درآمد حلال در قم و تهران، در پخش اعلامیه‌ها و سخنرانی‌های حضرت امام خمینی (ره) نیز فعالیت چشمگیری داشت.

همراهی به همراه برادرانش به خاطر عشق و علاقه‌ای که به امام خمینی (ره) داشت وارد مبارزات انقلابی شده بود. همیشه در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت می‌کرد و چند باری نیز تحت تعقیب ماموران شاه قرارگرفت.

در روز ۱۹ دی با اوج گرفتن تظاهرات مردمی علیه رژیم شاه، غلامرضا با شلیک مستقیم دشمن حوالی مسجد بازار قم، به شهادت رسید. پیکر شهید همراهی پس از شهادت به تهران منتقل و نهایتا با پیگیری‌های بسیار تحویل خانواده اش شد و در قطعه ۱۵ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها