در حاشیه همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛

سردار نائینی: ضرورت بهره‌مندی از فناوری‌های جدید ارتباطی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس/ امروز میدان جنگ «فضای مجازی» و ابزار آن «تولید محتوا» و «ظرفیت رسانه‌» است

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از فناوری‌های جدید ارتباطی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های نهضت صد برابری کردن تولیدات دفاع مقدس، فعالیت ویژه در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت‌های خلاقانه هنری و ادبی است.
کد خبر: ۶۴۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ - 09January 2024

جنگ امروز ما در بستر فضای مجازی است/ فضای مجازی کار خلاقانه را می‌طلبدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس مستقر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» و همزمان «نمایشگاه دستاورد‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است.

سردار «علی‌محمد نائینی» رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه امروز (سه‌شنبه) و در حاشیه بازدید از نمایشگاه «دستاورد‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در خصوص اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی اظهار داشت: امروز رسانه‌های نوظهور و شبکه‌های اجتماعی تنها بستر انتشار محتوا نیستند، بلکه در تولید محتوا نیز نقش جدی دارند.

سردار نائینی گفت: فناوری‌های جدید ارتباطی ظرفیت‌هایی دارند که می‌توانند در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به ما کمک کنند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه امروزه نمی‌توان بین فضای حقیقی و مجازی تفکیک قائل شد، تصریح کرد: فضایی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی زیست اصلی جوان و نوجوان امروز است، همین فضای مجازی است.

وی افزود: در بستر فضای مجازی روایت‌سازی می‌شود و جنگ امروز ما را جنگ روایت‌ها می‌سازد و در جنگ روایت‌ها کسی موفق است که در تولید محتوا و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به‌روز و در انتقال و تثبیت آن موفق باشد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه در ادامه با اشاره به نهضت «صد برابری کردن آثار دفاع مقدس» و با بیان اینکه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مدیریت سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» طرح جامعی در حال تهیه دارد که ابعاد و سطوح مختلف کار را مشخص می‌کند، خاطرنشان کرد: ما هم در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه به کار تاریخ‌نگاری سرعت داده‌ایم و امیدواریم هر روز شاهد ارتقای سطح کیفی کار‌ها باشیم.

سردار نائینی در پایان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های نهضت صد برابری کردن تولیدات دفاع مقدس، فعالیت ویژه در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت‌های خلاقانه هنری و ادبی است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار