فرماندار مشهد خبر داد

احداث ۲۰۰۰ کلاس درس جدید از محل مولدسازی در مشهد

داوری گفت: با احداث و تکمیل ۲ هزار کلاس درس از محل قانون مولدسازی دارایی‌های دولت در شهرستان مشهد می‌توان بخشی از مشکلات و کمبودهای سرانه آموزشی را بهبود بخشید.
کد خبر: ۶۴۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ - 09January 2024

فرماندار: ۲ هزار کلاس درس جدید از محل مولدسازی در مشهد ساخته می‌شودبه گزارش  دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «محسن داوری» فرماندار مشهد در آیین افتتاح مدرسه روستای «بازه حوض سفلی» در بخش رضویه مشهد که امروز برگزار شد، اظهار داشت: ۲ هزار کلاس درس جدید از محل قانون مولدسازی دارایی‌های دولت از سال ۱۴۰۲ تا سال ۱۴۰۴ در این شهرستان ساخته می‌شود.

وی افزود: با ساخت و تکمیل این تعداد کلاس درس می‌توانیم بخشی از مشکل و کمبود سرانه آموزشی در این شهرستان را بهبود بخشیم.

فرماندار مشهد گفت: در شهرستان مشهد و بویژه حاشیه این کلانشهر در چهار شاخص فضای آموزشی، آب، بهداشت، درمان و فضای ورزشی با شاخص و سرانه خدمات یاد شده در استان خراسان رضوی و کشور فاصله داریم.

داوری ادامه داد: با اجرای طرح افتتاح هر سه‌شنبه یک مدرسه برای رفع مشکل کمبود مدارس با همت مردم، خیران، فرمانداری و اداره‌کل نوسازی مدارس اقدام شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی هر ۲ هفته یک زیرساخت بهداشتی درمانی در این شهرستان افتتاح می‌شود، از ابتدای بهمن ماه نیز افتتاح مراکز ورزشی در شهرستان را نیز آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول بیان داشت: مدرسه سه کلاسه ابتدایی «شاهد» با زیربنای ۲۰۰ مترمربع با مشارکت ۵۰ درصدی خیران و اقدام اداره‌کل نوسازی مدارس امروز افتتاح شد.

مطابق اعلام فرمانداری مشهد، سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در کشور پنج و پنج دهم متر مربع، در خراسان رضوی چهار و پنج دهم مترمربع و در حاشیه شهر مشهد و روستاهای اطراف این کلانشهر یک و ۲ دهم مترمربع است.

طرح ویژه ساخت مدرسه توسط خیران با توجه به کمبود ۲ هزار کلاس درس در مشهد مورد حمایت قرار گرفته و هر سه‌شنبه یک مدرسه در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

چهار میلیون نفر جمعیت شهرستان مشهد در شهرهای مشهد، رضویه، ملک آباد و بینالود» و ۴۰۰ روستای کوچک و بزرگ آن سکونت دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها