پیکر شهیده «فاطمه دهقان» در حرم رضوی آرام گرفت

پیکر دومین شهیده حادثه تروریستی کرمان از استان خراسان رضوی در مشهدالرضا تشییع و در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۶۴۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵ - 09January 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، در پی شهادت «فاطمه دهقان» مجروح حادثه تروریستی کرمان، پیکر این شهیده والامقام امروز با حضور «محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس جمهور، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی، جمعی از مسئولین استانی و قشرهای مختلف مردم در مشهد تشییع شد.

این مراسم که با حضور پرشور بانوان مشهدی همراه بود با سخنرانی حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمدحسین راجی» مدیر اندیشکده راهبردی سعدا از مهدیه مشهد آغاز و تشییع‌کنندکان پیکر شهیده «فاطمه دهقان» را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کردند.

پیکر زائر سیدالشهدای مقاومت پس از طواف و اقامه نماز در رواق حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علی‌ابن‌موسی‌ رضا علیه‌السلام به خاک سپرده شد.

شهیده «فاطمه دهقان» فرزند شهیده «مریم قوچانی غروی» از شهدای حادثه تروریستی کرمان زمان وقوع این حادثه تروریستی مجروح شده و بیهوش در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های کرمان بستری شده بود که در روز تشییع پیکر مادر مرگ مغزی وی اعلام شد که با توجه به وصیت شهیده پس از اعلام مرگ مغزی وی، اعضای بدنش به چهار بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

شهیده دهقان فرزند غلامحسین دهقان برادر بزرگ محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور است که به هنگام شهادت ۳۶ سال سن داشت و دختر یک و نیم ساله وی نیز در این حادثه مجروح شده که تحت عمل جراحی قرار گرفته است و وضعیت با ثباتی دارد و هم اکنون در یکی از بیمارستان‌های کرمان بستری است.

انفجارهای تروریستی عصر چهارشنبه ۱۳ دی در کرمان تاکنون ۹۳ شهید و ۲۸۴ مجروح داشته است که تاکنون بیشتر آنان از بیمارستان مرخص شده‌اند و هم اینک تنها ۵۱ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.

تروریست‌های کوردل عصر روز چهارشنبه هفته گذشته همزمان با مراسم چهارمین سالگرد سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، در جمع زائرانی که برای زیارت مزار سیدالشهدای مقاومت پیاده به سمت گلزار شهدای این شهر در حرکت بودند انفجار تروریستی انجام دادند و زنان، مردان و حتی خردسالان را به خاک و خون کشیدند. چند دقیقه پس از انفجار نخست، انفجار دوم انجام شد که به گفته مسئولان جلیقه‌های انفجاری حاوی ساچمه‌های فراوان بود و همین نکته سبب افزایش شمار شهیدان شده است.‌

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار