مدیرکل ارتباطات و فناری اطلاعات مازندران خبر داد؛

اشتغالزایی برای ۱۸۷ مازندرانی در حوزه مخابرات

«اعزی» اشتغالزایی برای ۱۸۷ مازندرانی در حوزه مخابرات را از اقدامات دولت مردمی در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۴۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲ - 10January 2024

اشتغالزایی برای ۱۸۷ مازندرانی در حوزه مخابراتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مازندران، «اسماعیل اعزی» مدیرکل ارتباطات و فناری اطلاعات مازندران در اولین رویداد رسانه‌ای «جام امید» که امروز با حضور «سید محمود حسینی ور» استاندار مازندران و سردار «احمد برسلانی» جانشین فرمانده سپاه کربلا در تالار جمشید روستای لاریم شهرستان ساری برگزار شد، با بیان اینکه دستیابی به دولت هوشمند نیازمند اقداماتی است، از جمله اقدامات در حوزه عدالت ارتباطی در مناطق کمتر توسعه یافته را اتصال ۱۹۴ روستای استان با جمعیت ۹ هزار و ۲۵۱ خانوار برشمرد و اظهار داشت: از این تعداد ۱۲۰ روستا در سال ۱۴۰۲ با اعتبار ۲۵۲ میلیارد تومان بوده است.

وی به اثربخشی سفر‌های استاندار در این حوزه اشاره کرد و افزود: در دولت سیزدهم شاهد افزایش ۹ درصدی پوشش اینترنت روستا‌ها و ۳ درصدی جاده‌ای و ۱۳ درصدی میزان انتقال به نسبت دولت گذشته بودیم و در حال حاضر شاهد پوشش ۹۷ درصدی روستا‌ها و ۱۰۰ درصدی شهر‌ها هستیم.

اعزی در حوزه پوشش فیبر نوری گفت: پوشش فیبرنوری ۵ شهرستان با میزان ۳۵۲ کیلومتر اجرایی شده و ۱۳ شهرستان با میزان ۱۵۳ کیلومتر و اعتبار ۳۴۵ میلیارد تومان نیز اجرایی خواهد شد.

این مسئول با بیان اقدامات توسعه فیبرنوری در راستای انجام ۲۰ میلیون پورت، توضیح داد: پوشش فیبرنوری ۵ شهر انجام و ۵ شهر نیز در حال اجرا و ۱۳ شهر نیز در دست اقدام و ۴ شهر نیز فاقد ابلاغ است.

وی در رابطه با میزان اشتغال و تسهیلات در حوزه مخابرات به اعطای تسهیلات ۱۶۹ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای ۱۸۷ نفر در سال ۱۴۰۱ اشاره و خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات معرفی شده برای سال جاری نیز ۳۵۷ میلیارد ریال با تعهد اشتغال ۱۵۶ نفر است.

اولین رویداد جام رسانه‌ای با شعار #پیشرفت ایران، #پیشرفت مازندران، # اخبار امیدآفرینی در ساری در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار