مدیرعامل آبفای استان مازندران خبر داد؛

افزایش بهره از آب سطحی مازندران در دولت سیزدهم

«برار زاده» گفت: استفاده از حق آبه کوه‌ها در راستای افزایش میانگین بهره از آب سطحی در استان مازندران را از اقدامات دولت سیزدهم برشمرد.
کد خبر: ۶۴۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹ - 10January 2024

افزایش بهره از آب سطحی مازندران در دولت سیزدهمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مازندران، «بهزاد برار زاده» مدیرعامل آبفای استان مازندران در اولین رویداد رسانه‌ای «جام امید» که امروز با حضور «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران و سردار «احمد برسلانی» جانشین فرمانده سپاه کربلا در تالار جمشید روستای لاریم شهرستان ساری برگزار شد، با بیان اینکه در سه سال پیش به کمک نخبگان استان، کتابچه‌ای با ۲ هزار و ۳۶۰ دغدغه و برنامه اعلام شد، اظهار داشت: انجام این برنامه‌ها با اعتبارات کمیته برنامه ریزی جوابگو نبوده و ما در این راستا از حوزه‌های مختلف و بزرگان استان همچون استاندار، سردار مسلمی، گروه‌های جهادی توانستیم حرکتی در راستای خدمت رسانی انجام دهیم.

وی با اشاره به میانگین استفاده ۱۵ درصدی از آب‌های سطحی و ۸۵ درصدی سفره زیرزمینی و ۳ سد در استان، این نوع استفاده را مدیریت بر ریسک دانست و گفت: این در حالی است که میانگین استفاده کشور از آب‌های سطحی ۵۳ درصد است.

وی با اشاره به نوار باریک آبخوان‌ها در مازندران و همچنین شرایط و زیرساخت آبی در استان، خاطرنشان کرد: این شرایط پاسخگوی میزبانی ما از دیگر استان‌ها و جمعیت ۱۰میلیونی مسافران نخواهد بود.

برار زاده در رابطه با شرایط آبی استان به وجود ۵۷۳ مترمکعب و نیاز ۹۶۷ هزار مترمکعبی و کمبود ۳۸۴ مترمکعبی مخزن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیاز استان ۱۵ هزار لیتر بر ثانیه است، اما ما در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه داریم.

این مسئول با بیان داده‌های فوق در حوزه تنش آبی استان به اقدام دولت سیزدهم در راستای استفاده از حق آبه کوه‌ها در راستای افزایش میانگین بهره از آب سطحی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای استان دارای تنش آبی هستند.

وی ضمن برشمردن اقدامات انجام شده در راستای عبور از تنش آبی در استان، به همکاری استاندار، سپاه و گروه‌های جهادی در استان اشاره و تصریح کرد: در گام اول با همکاری سپاه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تاکنون در راستای آبرسانی به ۲۰۰ روستا همکاری داشته‌ایم و در گام دوم نیز محرومیت زدایی از ۶۰۰ روستا در دستور قرار گرفته است.

برار زاده در حوزه فاضلاب نیز با بیان اینکه ۶ شهر دارای سیستم فاضلاب بوده است، بیان کرد: سیستم فاضلاب چهار شهر کلنگ زنی شده و چهار شهر نیز مورد مطالبه ما است.

اولین جام رسانه‌ای امید مازندران در قالب # پیشرفت ایران، # پیشرفت مازندران، #اخبار امیدآفرینی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها