کتاب «حاج فلسطین» منتشر شد

کتاب «حاج فلسطین» کتابی با موضوع زندگی و شهادت حاج عماد مغنیه است که به همت انتشارات حماسه یاران منتشر شده است.
کد خبر: ۶۴۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ - 11January 2024

«حاج فلسطین» کتابی با موضوع زندگی و شهادت «عماد مغنیه»به گزارش دفاع‌پرس از قم، کتاب «حاج فلسطین» مروری مستند و خاطره محور بر زندگی، رزم و شهادت شهید حاج عماد مغنیه از فرماندهان حزب الله لبنان است که به کوشش «الهه آخرتی» جمع آوری و تالیف و به همت انتشارات حماسه یاران در ۳۳۳ صفحه منتشر شده است.

در بخش‌هایی از این کتاب آمده است:

شخصیت شهید حاج عماد مغنیه را می‌توان از سه منظر مورد بررسی قرار داد. بعد اول، جوانی لبنانی که ایران را همانند وطن دوست دارد و شب را با رویای آزادی فلسطین به صبح می‌رساند. کسی که به سرزمین و موطن خود علاقه‌مند است و با این حال پشت قید و بند مرز‌ها معطل نمی‌ماند و دلش برای سراسر جغرافیای ایمان می‌تپد.

بعد دوم، مجاهدی مومن و متوکل که بعد روحانی جهاد را بر بعد ظاهری آن ارجح می‌داند و با روحیه ایمانی، درگیر محدودیت‌ها نمی‌ماند و برای حرکت به سمت جهان آرمانی خود، از هیچ، همه چیز می‌سازد.

بعد سوم شهید عماد مغنیه که شاگرد ممتاز دانشگاه حضرت روح الله و بنا بر نقل خود یکی از فرزند خمینی کبیر است و تمام مرز‌های میان عرب و عجم، ایرانی و غیر ایرانی و شیعه و سنی را از میان بر می‌دارد و گاه به زبان فارسی و گاه عربی، از ایمان، وحدت و مسیر مشترک می‌گوید.

بدون شک بررسی نقطه نظراتی همانند نقش و اهمیت نظام جمهوری اسلامی در ایران، مساله ولایت فقیه و فلسطین از زبان او اهمیت ویژه‌ای دارد. چه برای نوجوانان و جوانان ما که ممکن است تحت تاثیر القائات رسانه‌های بیگانه قرار بگیرند و لازم است گاهی به این مباحث از پنجره نگاه غیر ایرانی‌ها بنگرند و چه برای غیر ایرانی‌ها که ممکن است کلام من و شما را روی حساب علاقه‌مان به ایران، حضرت روح الله و جانشین خلفش بگذارند.

کتاب حاج فلسطین که بر اساس نامی که شهید مغنیه به خود نسبت می‌داد، نام‌گذاری شده است، سعی دارد تا در قالب یک مجموعه منسجم سیره زندگی شخصی، نظامی و اعتقادی ایشان را به مخاطب عرضه کند.

نویسنده برای نگارش کتاب علاوه بر تحقیق و جست و جو، به لبنان سفر کرده و با مصاحبه‌های تکمیلی و راستی آزمایی مطالب توسط دوستان، نزدیکان و خویشان حاج عماد، مطالبی که متقن و بدون خدشه و تردید می‌باشند را در کتاب گرد آورده است.

 حاج عماد مغنیه معروف به «حاج رضوان» از فرماندهان نظامی و بنیانگذار یگان نظامی حزب الله و از فرماندهان جنگ ۳۳ روزه بود که در شامگاه ۱۲ فوریه سال ۲۰۰۸ مصادف با ۲۳ بهمن سال ۱۳۸۶ در انفجاری تروریستی در یکی از خیابان‌های دمشق پایتخت سوریه به شهادت رسید.

انت‌های پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار