سالگرد شهید «داریوش محمدی» در مسجدسلیمان برگزار می‌شود

بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت دانشجوی شهید «داریوش محمدی دهدزی» نخستین شهید انقلاب اسلامی شهرستان مسجدسلیمان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ - 11January 2024

سالگرد شهید «داریوش محمدی» در مسجدسلیمان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت دانشجوی شهید «داریوش محمدی دهدزی» نخستین شهید انقلاب اسلامی شهرستان مسجدسلیمان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

این مراسم امروز پنج‌شنبه از ساعت ۱۴ آغاز می‌شود که اقشار مختلف مردم، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و بسیجیان در این آیین روحانی شرکت می‌کنند.

آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت دانشجوی شهید «داریوش محمدی دهدزی» در کنار تربت پاکش واقع در مسجدسلیمان، آرامستان منطقه کلگه برگزار می‌شود که مسجدسلیمانی‌ها در این برنامه یاد و خاطره نخستین شهید خود را گرامی می‌دارند.

دانشجوی شهید «داریوش محمدی دهدزی» فرزند عبدالعلی در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۳۸ چشم به جهان گشود.

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مسجدسلیمان به پایان رساند و در حالی که مدارک پذیرش جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور را دریافت کرده بود دوش به دوش دیگر برادران همرزمش به مبارزات خود که از چند سال قبل از پیروزی انقلاب به‌طور مخفی صورت می‌گرفت را ادامه داد.

داریوش پس از حضور در مبارزات مردمی علیه طاغوت در سال ۱۳۵۷ از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت، ولی باز هم به پیکار خود ادامه داد تا این‌که در تاریخ ۲۴ دی سال ۱۳۵۷ پس از تصرف ساختمان ساواک برای دومین بار مورد اصابت گلوله دژخیمان قرار گرفت و با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد.

«داریوش محمدی دهدزی» در سن ۱۹ سالگی به فیض شهادت نائل شد و تربت پاکش به عنوان نخستین شهید در آرامستان کلگه مسجدسلیمان زیارتگاه عاشقان و دلسوختگان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار