نماینده ولی فقیه در خوزستان:

قوم لر و بختیاری بیشترین وفاداری را به انقلاب و اسلام داشته و دارند

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد گفت: لالی از شهرستان‌های ولایتمدار و رزمنده‌خیز بختیاری است که قبل از انقلاب و در تمام طول سالیان به اسلام وفادار بوده است.
کد خبر: ۶۴۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ - 11January 2024

قوم لر و بختیاری بیشترین وفاداری را به انقلاب و اسلام داشته و دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، یادواره گرامیداشت سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» و شهدای ۲۱ دی سال ۵۷ شهرستان لالی امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالنبی موسوی‌فرد» نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در ورزشگاه فوتبال شهرستان لالی برگزار شد.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد در این مراسم و در جمع عشایر بختیاری منطقه اظهار داشت: لالی از شهرستان‌های ولایتمدار و رزمنده‌خیز بختیاری است که قبل از انقلاب و در تمام طول سالیان به اسلام وفادار بوده و همان گونه که رهبر عزیز فرموده از قبل انقلاب و در تمام طول نظام، قومیتی که بیشترین وفاداری خود را به اسلام داشته قوم لر و بختیاری‌ها بوده اند و این از افتخارات شماست.

وی افزود: مشکلات اقتصادی هست اما به لحاظ توانمندی دفاعی از قدرت‌های اول منطقه هستیم به طوری که ابرقدرت‌ها هم از تسلیحات ما خریداری می‌کنند و این باعث شده تا علاوه بر تامین امنیت خودمان امنیت منطقه را نیز فراهم کنیم.

در این مراسم علاوه بر سخنان مقدماتی امام جمعه شهرستان لالی، اجرای سرود دانش‌آموزی و مداحی نیز صورت گرفت و در پایان از خانواده‌های معظم شهدای ۲۱ دی و جانبازان این واقعه تاریخی تقدیر به عمل آمد.

۲۱ دی ۱۳۵۷ اگر چه روزی سرد در منطقه لالی بود اما حال و هوای حماسی و گرم مردم غیور این منطقه خبر از رخ دادن اتفاقی بزرگ می‌داد که آن اتقاق نام لالی را برای همیشه در تاریخ زنده نگه داشت.

قیام مردم لالی آن چنان از اعماق وجود آنان برخاسته بود که معدود خانواده‌های ساکن در لالی به همراه جمعیت عشایری آن روزها، دست در دست هم صدای ملتِ ظلم ستیزِ ایران را فریاد زدند و البته اگر چه این حماسه بزرگ تا سال‌های سال به علت غفلت مسئولین و رسانه‌ها به مردم ایران معرفی نشده بود اما امروز این روز تاریخی مردم لالی بیش از پیش برای مردم شناخته شده است.

جمعیت نه چندان زیاد لالی در آن روزها با تعطیل کردن همه فعالیت‌های خود و بستن مغازه‌ها در بازار، در خیابان‌های اصلی لالی تجمع کرده و آماده برگزاری راهپیمایی شدند.

تظاهرات مردم آغاز شده بود و مردم لالی یک صدا فریاد «مرگ بر شاه» سر می‌دادند تا این که خبر راهپیمایی به ژاندارمری رسید و رئیس وقت ژاندارمری با مسلح کردن کادر و نظامیان خود جهت خاموش کردن و سرکوب راهپیمایان وارد صحنه می‌شود.

ژاندارم پهلوی که با پیاده کردن سربازان خود جلوی حرکت جمعیت را گرفته بود با تیراندازی به سوی مردم موجب به شهادت رسیدن ۳ نفر از مردم و مجروح شدن ۸ نفر دیگر شد.

شهید «چنگیز و اسکندر حاجی‌پور» دو برادری بودند که به همراه شهید «خیبر حاجی‌پور» در این حماسه تاریخی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها