دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شورای امنیت مجری سیاست‌های استعماری آمریکا/ حمله یمنی‌ها به منافع رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت

حمایت شورای امنیت و آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه موجب شده تا کشتار و قتل عام مردم غزه بعد از گذشت ۹۸ روز از این جنگ ظالمانه و نابرار همچنان ادامه داشته باشد و شاهد هیچ اراده‌ای برای پایان بخشیدن به این جنگ در عرصه بین‌المللی نباشیم.
کد خبر: ۶۴۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 12January 2024

شورای امنیت مجری سیاست‌های استعماری آمریکاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- مقداد کامکار؛ در حالی در روز گذشته شاهد تصویب قطعنامه جانبدارانه شورای امنیت از تل‌آویو و واشنگتن بودیم که با توجه به سابقه و اقدامات و فعالیت‌های این نهاد می‌بینیم که شورای امنیت به محلی برای اجرای پروژه‌های استعماری و استکباری کشور‌های ذی‌نفوذ مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

اما ماجرا از آنجا آغاز شد که شورای امنیت سازمان ملل بامداد پنجشنبه گذشته پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر محکوم کردن عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ را تصویب کرد. در این قطعنامه ضمن اینکه حملات نیرو‌های مسلح یمن به شناور‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات بیش از سه ماهه اشغالگران صهیونیست به غزه و کشتار چند ده هزار فلسطینی، محکوم شده بر ضرورت حفاظت از امنیت ناوبری دریایی تاکید شده است.

این در حالی است که با توجه به تجاوزات و کشتار رژیم صهیوینستی علیه مردم غزه کیست که نداند این بیانیه شورای امنیت، رژیم صهیونیستی را بیش از پیش تشویق می‌کند تا به جنایات خود علیه ملت فلسطین ادامه دهد. موضوعی که تا همین امروز و با گذشت ۹۸ روز از آغاز جنگ غزه موجب بیش از ۲۳ هزار شهید و ده‌ها هزار مجروح غیرنظامی از قبیل زنان و کودکان و سالمندان شده است.

بر همین اساس، با توجه به وقایع و رویداد‌های اخیر و همچنین قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر محکوم کردن عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ، این اقدام شورای امنیت را می‌توانیم لکه ننگ تاریخی برای نهادی بدانیم که از گذشته تا امروز و در ادوار گوناگون مدعی حمایت از امنیت و صلح بین‌الملل است. ولی با کمال تاسف و بر خلاف کارکرد ذاتی خود، عمل می‌کند.

حال موضوعی که در جریان این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد مایه تاسف بوده و موجب تعجب همگان شده سیاسی بودن این تصمیم شورای امنیت است. زیرا تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه و کشتار و قتل عام مردم این باریکه آنقدر واضح و روشن است که برای هیچ وجدان آگاه و بیداری جای هیچ شک و شبهه‌ای را باقی نمی‌گذارد و اگر شاهد تصمیم گیری این نهاد بین‌المللی بر خلاف عرف تعریف شده هستیم فقط یه پیام دارد و آن حمایت و پشتیبانی سیاسی آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی است.

این در حالی است که سازمان و ملل و شورای امنیت باید به جای سیاسی کاری و صدور بیانیه‌ها و قطعنامه‌های ناعادلانه و یکجانبه به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی، تمام سعی و تلاش خود را به کار ببندد تا هرچه سریع‌تر کشتار و قتل عام مردم غزه را متوقف کرده و ارتش رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی از این باریکه کند. زیرا این کمترین کاری است که شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یک نهاد بین‌المللی می‌تواند در قبال بحران جنگ غزه انجام بدهد.

اما این موضوع مهم را هم نباید از یاد ببریم که این حمایت و پشتیبانی کشور‌های غربی و آمریکا از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بود که در نهایت موجب شد تا نیرو‌های یمنی به مقابله با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ برخیزند و شاهد انجام عملیات‌های متعدد توسط آن‌ها علیه کشتی‌هایی باشیم که متعلق به این رژیم اشغالگر بوده و یا برای آن‌ها کالا و انرژی انتقال می‌دهند.

بر همین اساس هم اگر آمریکا و جامعه جهانی به دنبال پایان حملات و عملیات‌های نیرو‌های یمنی علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی است، ابتدا باید حملات این رژیم اشغالگر و نامشروع به مردم مظلوم و بی‌گناه غزه را متوقف کند و سپس در چارچوب راهکار‌های دیپلماتیک در پی متوقف ساختن این حملات باشد.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که تا زمانی که حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌گناه و غیرنظامی غزه و کشتار و قتل‌عام آن‌ها ادامه دارد و سران و مقامات تل‌آویو از حمایت و پشتیبانی آمریکا و دنیای غرب برخوردار هستند، حملات و عملیات‌های نظامی نیرو‌های یمن به منافع رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت و متوقف نخواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها