فرماندار سنندج:

برگزاری گرامیداشت شهدا در راستای تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

«عسکری» گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران ۲۸ دی سنندج در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۶۴۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ - 13January 2024

برگزاری گرامیداشت شهدا در راستای تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «حسن عسکری» فرماندار سنندج امروز روز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان سنندج که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد به بمباران ۲۸ دی‌ سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۸ دی سال ۱۳۶۵ اسوه مقاومت و ایثار مردم شهر سنندج است که بر اثر بمباران هواپیما‌های رژیم بعث عراق ۲۲۰ نفر از شهروندان بی دفاع سنندج به شهادت رسیده و ۱۲۳ نفر هم مجروح شدند.

وی افزود: برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران ۲۸ دی سنندج در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرماندار سنندج به هدف برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: مراسم ۲۸ دی‌ در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این بمباران و نیز تکریم از جانبازان و خانواده‌های این عزیزان در سنندج برگزار می‌شود.

وی بر ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: مراسم بزرگداشت روز ایثار و مقاومت مردم سنندج با مشارکت سازمان‌ها و ادارات فرهنگی برگزار می‌شود.

عسکری خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها در کنار برگزاری ویژه برنامه این روز، برنامه‌های دیگری از قبیل برپایی نمایشگاه عکس در پیاده راه فردوسی سنندج، فضاسازی سطح شهر و نیز نقاط بمباران شده انجام دهند و رسانه‌های محلی و مجازی نیز صفحاتی را به این امر اختصاص دهند.

وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه نظام و انقلاب گفت: بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی موظف هستند یک درصد از بودجه سال جاری خود را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند.

فرماندار سنندج یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سنندج در این راستای برگزاری این مراسم برنامه‌های لازم را احصا و سرفصل‌ها را جهت ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی به فرمانداری ارائه دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار