دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

انزوای جهانی رژیم صهیونیستی با محاکمه در دادگاه بین‌المللی لاهه

محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی لاهه به اتهام «نسل‌کشی» در غزه می‌تواند نویدبخش دورانی تازه و جدید در انزوای جهانی رژیم صهیونیستی و محکومیت کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین و غزه باشد.
کد خبر: ۶۴۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 14January 2024

انزوای جهانی رژیم صهیونیستی با محاکمه در دادگاه بین‌المللی لاههگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه از روز پنج‌شنبه ۱۱ ژانویه رسیدگی به اتهام «نسل‌کشی» در غزه را آغاز کرد و برای نخستین بار رژیم صهیونیستی در این دادگاه محاکمه شده است. موضوعی که می‌تواند نویدبخش دورانی تازه و جدید در انزوای جهانی رژیم صهیونیستی و محکومیت کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین و غزه به دست ماشین جنگی این رژیم اشغالگر و نامشروع باشد.

اما ماجرای رسیدگی دادگاه بین‌المللی لاهه به اتهام «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی در غزه به شکایت کشور آفریقای جنوبی از این رژیم اشغالگر و نامشروع بازمی‌گردد. جایی که آفریقای جنوبی در روز ۲۹ دسامبر گذشته با ارائه دادخواستی به دادگاه لاهه، خواهان فوریت در رسیدگی به اتهام نسل‌کشی در غزه شده بود. اما موضوع مهم در این دادخواست دلایل قوی آفریقای جنوبی درباره نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه به‌دست رژیم صهیونیستی بود که این کشور تمامی اسناد و مدارک خود در این زمینه را به دادگاه لاهه ارائه کرده بود.

حال موضوع جالب در این میان حمایت برخی از کشور‌های مستقل از این اقدام کشور آفریقای جنوبی بود. بر همین اساس همزمان با طرح شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه توسط آفریقای جنوبی، برخی سازمان‌ها و کشور‌ها از جمله سازمان همکاری اسلامی، مالزی، ترکیه، اردن و بولیوی از اقدام این کشور برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه استقبال کرده‌اند.

البته این پایان ماجرا نبود و جنبش حماس نیز در پیامی فوری به دیوان لاهه در آستانه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت ضد بشری و نسل کشی در غزه، خواستار ایستادگی در برابر فشار‌های همه جانبه واشنگتن شد. در ادامه این ماجرا نیز اسامه حمدان، از مسؤولان جنبش حماس در سخنانی از مواضع همه کشور‌هایی که از مواضع شجاعانه، تاریخی و افتخارآمیز آفریقای جنوبی در طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی لاهه حمایت کردند، تقدیر و قدردانی کرد.

اما در آن سوی میدان نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره صدور حکم علیه این رژیم در دادگاه لاهه، تخریب وجهه این دادگاه را در دستور کار قرار داده‌اند. بر همین اساس هم روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارش مفصلی، دادگاه لاهه را به سیاسی کاری متهم کرد و مدعی شد که حقوقدانان این دادگاه تحت تاثیر جنجال‌های سیاسی موجود در فضای بین‌الملل، تصمیم می‌گیرند.

از طرف دیگر پیرامون مطرح شدن شکایتی از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی لاهه آن هم با موضوع نسل‌کشی در نوار غزه موجب شده تا تیم حقوقی این رژیم اشغالگر و نامشروع در دادگاه حضور پیدا کرده و پاسخ‌های خود را در برابر اتهامات آفریقای جنوبی ارائه کردند. پاسخی که تا این جای کار قضات دادگاه لاهه را متقاعد نکرده است.

در حقیقت در این روز‌ها شاهد هستیم که نمایندگان رژیم «اسرائیل» در حال انجام تمام سعی و تلاش خود هستند تا دادگاه لاهه را متقاعد کنند که هیچ جنایتی در غزه مرتکب نشدند، ولی تصاویر و فیلم‌هایی که در ۱۰۰ روز اخیر از جنایت‌های این رژیم سفاک و خون‌خوار در رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی منتشر شده هیچ جای شک و شبهه‌ای را باقی نمی‌گذارد که ارتش رژیم صهیونیستی با کشتار بیش از ۲۳ هزار نفر و مجروح کردن بیش از ۶۰ هزار نفر جنایتی هولناک و ضد بشری در نوار غزه مرتکب شده است.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که سران و مقامات رژیم صهیونیستی که این روز‌ها در کنار جنگ غزه و اعتراضات داخلی خود با شکایت کشور آفریقای جنوبی از خود به اتهام نسل‌کشی در نوار غزه روبرو شدند در شرایط بسیار سخت و دشواری قرار گرفتند که تا امروز هرگز در چنین وضعیتی نبودند و با توجه به انتشار وسیع و گسترده تصاویر و فیلم‌های مرتبط با کشتار مردم غزه و بمباران اماکن و مراکز غیرنظامی به خصوص بیمارستان‌ها و درمانگاه در غزه بسیار سخت می‌توانند از زیر اتهامی که توسط آفریقای جنوبی متوجه آن‌ها شده رهایی پیدا کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها