مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

شهید «محمدرضا سبحانی» باید بیش از این به نسل جوان معرفی شود

سردار مرادحاجتی گفت: حماسه ماندگار و رشادت امثال شهید سبحانی مغفول مانده و رسالت همه ما این است که این شهید را بیش از این به نسل امروز معرفی کنیم.
کد خبر: ۶۴۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ - 14January 2024

شهید «محمدرضا سبحانی» باید بیش از این به نسل جوان معرفی شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز در جلسه شورای تامین شهرستان دشت آزادگان با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان سوسنگرد بر تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهر تاکید کرد.

وی در این جلسه جایگاه و نقش مردم سوسنگرد در مقابله با ارتش رژیم بعث را بی نظیر خواند و اظهار داشت: شهید سبحانی و دیگر شهدای عشایر این منطقه به واسطه همین مراکز و موزه‌ها به نسل امروز معرفی می‌شوند. حماسه ماندگار و رشادت امثال شهید سبحانی مغفول مانده و رسالت همه ما این است که این شهید را بیش از این به نسل امروز معرفی کنیم.

سردار مرادحاجتی گفت: در سفر اخیر رئیس ستادکل نیروهای مسلح، فرماندهی فراجا و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به خوزستان و بازدید از یادمان شهید سبحانی قرار بر این شد که پیکر مطهر این شهید شاخص از محل دفن کنونی به محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سوسنگرد که از قضا به نام همین شهید متبرک شده انتقال یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: در موزه دفاع مقدس سوسنگرد باید به نقش شهید چمران و جهاد عشایر عرب و همچنین معرفی شهدای شاخصی همچون شهید سبحانی توجه ویژه‌ای شود تا نسل جوان این منطقه با حماسه‌های ماندگار این عزیزان آشنا شوند.

در پایان این جلسه مقرر شد که مسئولین سوسنگرد و دشت آزادگان با همراهی و نظارت محتوایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نسبت به تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهید سبحانی سوسنگرد اقدامات لازم را به عمل آورند و مقدمات انتقال پیکر مطهر این شهید نیز در دستور کار مسئولین منطقه قرار گیرد.

شهید «محمدرضا سبحانی» از سربازان ژاندارمری سابق بود. سال 59 که جنگ شروع شد، این شهید در حال خدمت در این منطقه بود که عراق با نیروهایش به سوسنگرد حمله می‌کنند و محمدرضا به تنهایی و با یک اسلحه معمولی مقابل ارتش دشمن ایستادگی و مقاومت می‌کند.

نیروهای عراقی نمی‌دانستند که با یک نفر در حال نبرد هستند. بعدها نیروهای ما متوجه شدند که  این شهید توانسته بود سه روز نیروهای رژیم بعث عراق را پشت شهر سوسنگرد عقب نگه دارد.

در نهایت بعد از سه روز مقاومت، نیروهای رژیم بعث توانسته بودند وارد شهر شوند. آنها این شهید را ابتدا به طرز فجیعی مجروح کرده و به درخت نخل بسته، سپس شکنجه داده و زنده زنده در آتش سوزانده بودند.

پیکر مطهر شهید سبحانی چند روز به همان حالت به درخت بسته بوده که بعد از آن، برادر شهید همراه دیگر اهالی  شبانه و مخفیانه وارد شهر شده و او را از درخت باز می‌کنند و در این محل به خاک می‌سپارند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها