گذری بر زندگی شهید مدافع حرم «رضا رستمی مقدم» در رادیو ایران

دوران هشت سال دفاع مقدس را باید یادآور دلاورمردی‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان میهن اسلامی و برگ زرین و حماسه ماندگار ایرانیان در تاریخ دانست که در این بین رزمندگان استان «لرستان» نیز نقش پر رنگ داشته اند.
کد خبر: ۶۴۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ - 14January 2024

گذری بر زندگی شهید مدافع حرم «رضا رستمی مقدم» در رادیو ایرانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، برنامه «پلاک هشت» در راستا با طرح «هفته‌های ایرانی» و این هفته سفر به استان «لرستان» مروری بر یاد و خاطرات شهید مدافع حرم «رضا رستمی مقدم» دارد.

محمدحسین خسروجردی تهیه کننده این هفته «پلاک هشت» بیان کرد: «شهید رستمی» در تیرماه ۱۳۴۰ در شهرستان خرم آباد به دنیا آمد و چهاردهم خرداد ۱۳۹۵ در شهرحلب سوریه و در دفاع از حریم آل الله به فیض شهادت نائل گردید.

وی ادامه داد: «شهید رستمی» در مناطق عملیاتی مختلف جنوب حضور موثر داشت و در منطقه هورالعظیم بر اثر اصابت ترکش و حمله شیمیایی دچار آسیب‌های زیادی گردید که منجر به جانبازی ۵۰ درصد جنگ تحمیلی شد.

بعد از آن هم با وجود مجروحیت فراوان در عملیات‌های مختلفی از قبیل: خیبر، بدر، کربلای۴، کربلای۵، والفجر۸ و والفجر۱۰ شرکت کرد و در آزادسازی حلبچه شجاعانه، جنگید و برای سومین بار از ناحیه سینه مجروح شد.

این شهید مدافع حرم، در عرصه دفاع از حرم اهل بیت و عمه سادات حضرت زینب کبری (س) به عنوان فرمانده گردان احتیاط تیپ فاطمیون در منطقه «حلب سوریه»، شجاعانه در کنار رزمندگان اسلام مقابله کرد و سرانجام به آرزوی دیرینه خود رسید در تاریخ چهاردهم خرداد ۱۳۹۵ در جنوب حلب به شهادت رسید.

خسروجردی در خصوص دیگر بخش ها‌ی برنامه به معرفی کتاب و ارتباط تلفنی با دکتر محمودرضا کبیری پژوهشگر فضای مجازی و رسانه (در خصوص جنگ نرم و تبلیغات منفی دشمنان) اشاره کرد.

گفتنی است، «پلاک هشت» این هفته به تهیه کنندگی محمدحسین خسروجردی و اجرای آرش احمدی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱:۲۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار