چرا خواننده پیشکسوت داوری در جشنوار فیلم عمار را پذیرفت؟

خواننده انقلابی محمد گلریز با تاکید اینکه اکنون ما زیر شدیدترین تهاجم فرهنگی و هنری قرار‌داریم درباره علت داوری در جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: یکی از معیار‌های من، مردمی بودن جشنواره عمار است و دیگری، هدفمندبودن آن و سوم، استکبار ستیزی.
کد خبر: ۶۴۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ - 14January 2024

چرا خواننده پیشکسوت داوری در جشنوار فیلم عمار را پذیرفت؟به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدعلی گلپایگانی معروف به محمد گلریز از داوران بخش «نماهنگ» چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار است. وی متولد ۱۳۲۵ بوده و خواننده است. گلریز فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۸ با آهنگ «سرود نیایش» شروع‌کرد؛ سپس سرود‌های «این بانگ آزادی»، «ای شهید مطهر»، «رفتند یاران»، «خجسته‌باد این پیروزی» و... را خواند. گلریز یکی از خوانندگان برتر دوران دفاع مقدس است و صدایش به عنوان میراث شفاهی ایران در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده‌است. در سال ۱۳۸۹ نیز از او به عنوان خواننده ماندگار، تقدیر‌شد.

عمار در سرتاسر کشور

محمد گلریز در گفت‌وگویی درمورد جشنواره عمار اظهار داشت: یکی از مسائل جالب‌توجه در مورد جشنواره عمار این است که این جشنواره، در سرتاسر کشور برگزار می‌شود و نوجوانان و جوانان بسیاری به آن جذب شده‌اند و ما هرساله شاهد افزایش این استقبال هستیم. وقتی کار‌های این دوره از جشنواره را می‌دیدم، پیشرفت قابل توجهی به خصوص در محتوا وجود‌داشت و نشان دهنده آن است که جشنواره عمار، موفقیت بیشتری پیدا کرده‌است.

وی درمورد معیارهایش در داوری آثار بخش «نماهنگ» اشاره‌کرد: یکی از معیار‌های من، مردمی بودن جشنواره عمار است و دیگری، هدفمندبودن آن و سوم، استکبار ستیزی. ما شاهد این هستیم که این جشنواره همواره می‌کوشد به مسائل حماسی و انقلابی بیشتر بپردازد و احساس انقلابی بودن را در مخاطب، افزایش‌دهد. از دیگر نقاط مثبت عمار آن است که مسائلی را که دشمنان این مرز و بوم بر ما تحمیل می‌کنند را آشکارساخته و مردم ر ا با آن‌ها آشنا می‌سازد تا راه مبارزه با این مسائل را پیدا کنیم. این موضوع، از مسائلی است که مورد توجه داوران قرار دارد و ما در آثاری که داوری آن‌ها را برعهده داشتیم، پرداختن به این موضوعات را مشاهده‌کردیم.

توجه به دغدغه‌های مردم

گلریز در پایان پیرامون موضوعاتی که جشنواره باید به آن‌ها بپردازد خاطرنشان‌کرد: به‌نظر من، جشنواره اول باید به دغدغه‌های مردم که شامل مسائل اجتماعی کشور می‌شود، بپردازد. مسائل خانوادگی و همچنین مسائل قومی که اکنون بسیار مورد توجه دشمنان هستند، باید مطرح‌گردند. از سوی دیگر، مسائل انقلابی نیز باید مورد توجه قرارگیرد؛ چون انقلاب ما، همیشه خصوصا از نظر فرهنگی، مورد هجمه دشمنان بوده‌است. اکنون ما زیر شدیدترین تهاجم فرهنگی و هنری قرار‌داریم. رهبری هم در جلساتی که تشکیل می‌شود، به این موضوع اشاره بسیاری کرده اند. ما هم باید در این زمینه بسیار فعال باشیم. امروز، جنگ، جنگ فرهنگی است. ما باید با تمام توان خود به میدان بیایم و با آثار خوب پیرامون انقلاب و شهدا، وارد این میدان نبرد شویم تا به پیروزی برسیم.

گفتنی است نمایش مرکزی آثار از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه در سینما فلسطین تهران صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها