وحید جلیلی عنوان کرد؛

تحولات منطقه در «عمار» بازتاب دارد/ از مدافعان حرم تا نهضت مقاومت

مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره «عمار» گفت: موضوع مدافعان حرم و نهضت مقاومتی که در منطقه شکل گرفته است یکی از جلوه‌های برجسته و جذاب ششمین جشنواره «عمار» خواهد بود.
کد خبر: ۶۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ - 01January 2016

تحولات منطقه در «عمار» بازتاب دارد/ از مدافعان حرم تا نهضت مقاومت

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، وحید جلیلی مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره «عمار» درباره این دوره از جشنواره که روز سه شنبه هشتم دی ماه مراسم افتتاحیه آن برگزار شد، طی گفتوگویی اظهار داشت: عمده آثار امسال در بخش بیداری اسلامی ناظر بر تحولات در منطقه است ما فیلمهایی در جشنواره «عمار» داریم که از تولید آنها دو هفته هم نمیگذرد و مخاطبان میتوانند صحنههای جدیدی از اتفاقات منطقه را در فیلمها ببینند.

وی ادامه داد: فیلمسازان انقلاب اسلامی به کشورهای مختلفی از افغانستان گرفته تا عراق و لبنان و سوریه رفته و به موضوعات خوبی که در این کشورها در جریان است، پرداختهاند. یک یا دو اثر هم درباره آفریقا ساخته شدهاست که اکثر آنها به شکل جذابی تولید شدهاند و بهتر است مخاطب خودش آثار را در جشنواره فیلم «عمار» تماشا کند.
 
توجه به ظرفیتهای آموزشی بخش پاورپوینت
 
مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره «عمار» درباره بخش پاورپوینت در ششمین دوره این جشنواره و استفاده آموزشی از آن بیان کرد: دایره موضوعی بخش پاورپوینت با موضوع سایر بخشها تطبیق دارد و به نظرم تاکنون به این حوزه آنقدر که درخور آن بوده و ظرفیت داشته توجه نشده است و اگر مورد توجه جدی تر قرار بگیرد بسیار مفیدتر خواهد بود. اکنون اکثر کارشناسان معتقدند که بحث آموزش در کشور ما نیاز به بازنگریهای جدی دارد و شیوههای نوین آموزشی باید با استفاده از تکنولوژیهای جدید، ابتکارات تازه و شگردهای جدیدتر علم که از علوم تربیتی بدست میآید ارتقا پیدا کند.
 
وی اضافه کرد: امروز با میلیونها دانش آموز و دانشجویی که در کشور داریم اگر این قالبها جدی تر گرفته شود، میتواند طلیعه نقطه عطف و یا جهشی در فضای آموزشی کشور باشد.
 
موضوع مدافعان حرم و نهضت مقاومت از جلوههای ششمین جشنواره «عمار» است
 
جلیلی درباره ویژگی این دوره از جشنواره فیلم «عمار» نیز تصریح کرد: یکی از ویژگی های ششمین جشنواره فیلم «عمار» همین گسترش قالبهاست. اکنون در حوزههای مختلف از جمله انیمیشن قالبهای مختلفی وجود دارد و حتی بعضی کمیک موشن یا اینفوموشن را جزو انیمیشن به حساب نمیآورند و نگاه مستقل تری دارند همچنین امسال آثاری در قالبهای مختلف به ما رسیده که برای خودمان هم بدیع است. این آثار شیوههای تازه و سبکهای جدیدی از فیلمسازی هستند که به نظرم نسبت به جشنوارههای قبلی بیشتر به چشم می آیند.
 
وی درباره دیگر تمایز این جشنواره نسبت به دوره های قبل عنوان کرد: دیگر ویژگی این دوره موضوع مدافعان حرم و نهضت مقاومتی است که در منطقه شکل گرفته است و فکر میکنم این یکی از جلوههای برجسته و جذاب ششمین جشنواره «عمار» خواهد بود.
 
مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره «عمار» در پایان درباره همکاری با رسانه ملی در این دوره از جشنواره توضیح داد: در این دوره نسبت به دوره پیش موانع کمتری وجود دارد و استقبال بیشتری دیده می شود، امیدوارم که در عمل هم اتفاقات بهتری رخ دهد و این تفاوت ها را در آیینه رسانه ملی ببینیم.
 
منبع: مهر
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار