یادداشت/ هوشنگ نوبخت

پیام صلح در مستطیل سبز علیه جنگ در مثلث سرخ

اهتزاز پرچم فلسطین در سکوها و حمایت هواداران اکثر کشورها از مظلومیت ملت فلسطین بهترین دستاورد غیرفوتبالی این دوره از مسابقات تاکنون بوده که نشان می‌دهد فضای ورزش و به خصوص رشته پرطرفدار فوتبال با فضای جنگ و جنایت میانه‌ای ندارد
کد خبر: ۶۴۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ - 15January 2024

پیام صلح در مستطیل سبز علیه جنگ در مثلث سرخگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ هوشنگ نوبخت؛ این روزها، جام فوتبال ملت‌های آسیا در حالی به میزبانی قطر در حال برگزاری است که کشورهای منطقه از جمله فلسطین، لبنان، یمن و سوریه درگیر جنگ ناخواسته‌ای شده‌اند و در شرایط نامساعدی به سر می‌برند.

بی شک، رسالت و ذات فوتبال و ورزش اییجاد فضای صلح، دوستی و پیوند ملت‌ها است، نکته ای که ارباب جنایت و سیاست علیرغم شعارها و ظاهرشان، اعتقادی به آن ندارند و در عمل همیشه خلاف آن را صورت می‌دهند.

در این میان نباید از فضای مطلوب رسانه‌ای و فرهنگی حاکم بر جام ملت‌های آسیا غافل شد. جایی که به واسطه توپ گرد فوتبال نگاه همه رسانه‌ها به این نقطه متمرکز شده است در حالی که تمرکز کشورهای مستکبر بر شلیک توپ‌های جنگی است.

در قطر همه ملت‌ها و فوتبالیست‌ها در یک رقابت عادلانه و سالم در تلاش‌اند تا پرچم کشورشان را به اهتزاز درآورند اما در منطقه، کشورهایی هستند که دست به جنایت می‌زنند تا پرچم کشورها را حتی از سردرب منازل شهروندان یک شهر پایین بکشند.

نقطه آغازین و طلایی حمایت از ملت مظلوم فلسطین در این تورنمنت را در آئین افتتاحیه، کاپیتان تیم ملی قطر رقم زد و قرائت بیانیه آغازین مسابقات را به کاپیتان تیم ملی فلسطین واگذار کرد تا با این حرکت نمادین سیلی محکمی بر دهان دشمنان این ملت مقتدر و مظلوم بزند.

یک دقیقه سکوت به احترام شهدای غزه در ابتدای بازی تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم ملی فلسطین دومین حرکت ارزشمندی بود که در حمایت از مردم فلسطین رخ داد و مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گرفت.

اهتزاز پرچم فلسطین در سکوها و حمایت هواداران اکثر کشورها از مظلومیت ملت فلسطین بهترین دستاورد غیرفوتبالی این دوره از مسابقات تاکنون بوده که نشان می‌دهد فضای ورزش و به خصوص رشته پرطرفدار فوتبال با فضای جنگ و جنایت میانه‌ای ندارد و دنیا را پر از صدای ضربه به توپ فوتبال می‌خواهد نه توپ‌های جنگی که بر سر کودکان سرزمین‌ها ی دیگر فرود می‌آیند.

امید آن که دنیا پر از پاس‌های قشنگ انسانیت به همدیگر باشد و کسی را با حق وتو اجازه ی ورود به محوطه آفساید ندهند و بگذارند هر آن کس که لیاقت دارد به گل برسد و برای شادی ملت‌اش هر آن گونه که دوست دارد شادی کند. دنیا مستطیل سبزی است که نباید با خون آدم‌ها سرخ شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار