با حضور نمایندگان دانشگاهی شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های تهران انجام شد؛

برگزاری نخستین شورای مشورتی آزمون استعدادسنجی خانواده‌های شاهد و ایثارگر

نخستین شورای مشورتی آزمون استعدادسنجی خانواده‌های شاهد و ایثارگر به همت «اداره کل استعدادیابی و تربیت مدیران آینده شاهد و ایثارگر» و با حضور نمایندگان دانشگاهی شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های تهران در محل سالن اجتماعات معاونت دانشجویی وزارت علوم برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ - 15January 2024

برگزاری نخستین شورای مشورتی آزمون استعدادسنجی خانواده‌های شاهد و ایثارگربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نخستین شورای مشورتی آزمون استعدادسنجی خانواده‌های شاهد و ایثارگر به همت «اداره کل استعدادیابی و تربیت مدیران آینده شاهد و ایثارگر» و با حضور نمایندگان دانشگاهی شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های تهران در محل سالن اجتماعات معاونت دانشجویی وزارت علوم برگزار شد.

مهمترین اهداف نخستین آزمون استعدادسنجی خانواده‌های شاهد و ایثارگر در این جلسه مورد ارزیابی و آسیب‌شناسی قرار گرفت و نمایندگان دانشگاه‌های تهران دیدگاه‌های خود را در خصوص برپایی این آزمون علمی و مهارتی بیان کردند.

در این جلسه مدیران ادارات شاهد و ایثارگر دانشگا‌های تهران علاوه بر ارائه گزارشی از روند اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی داخلی دانشگاه‌های خود از طرح‌های پیشنهادی و اجرایی خود دفاع و آن‌ها را جهت جمع‌بندی به دبیرخانه آزمون ارائه کردند.

در این جلسه مقرر شد تا با همکاری معاونت آموزش و پژوهش و نوآوری بنیاد شهید و امور ایثارگران با مرکزیت علمی دانشگاه صنعتی شریف آزمون استعدادسنجی برای ۹ هزار نفر از داوطلبان بطور رایگان برگزار شود و از این تعداد ۲ هزار نفر به مرحله پایانی این آزمون مهارتی راه یابند.

همچنین مقرر شد با هدایت نخستین مرکز کارآفرینی کشور در دانشگاه صنعتی شریف استعدادسنجی؛ استعدادیابی و هدایت علمی، مهارتی صورت پذیرد و در انتها «گواهینامه معتبر» به شرکت کنندگان ارائه شود.

«کنترل استرس» و «تقویت عزت نفس» از جمله مهمترین اهداف اولیه برپایی آزمون استعدادسنجی است که با «ظرفیت یابی» و «ظرفیت‌شناسی» استعداد‌های برتر به ثمر خواهد نشست.

در این آزمون که به صورت مجازی و با بهره‌گیری از آخرین دستآورد‌های علمی دانشگاه‌های جهان برگزار خواهد شد شرکت‌کنندگان تنها برای یک بار بطور رایگان فرصت خواهند داشت ظرفیت‌های علمی و مهارتی خود را ارزیابی کنند تا در صورت پذیرش با طی مراحل «علم‌افزایی» «گواهینامه مهارتی معتبر دانشگاه صنعتی شریف» را دریافت کنند.

نخستین آزمون استعداد سنجی خانواده‌های شاهد و ایثارگر با همکاری «اداره کل استعداد یابی و تربیت مدیران آینده شاهد و ایثارگر» و دانشگاه صنعتی شریف در بهمن و اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها