در آئین تشییع شهید گمنام مطرح شد؛

امام جمعه موقت اهواز: تجزیه ایران توسط خاندان پهلوی/ اگر شهدا نبودند امروز خوزستانی وجود نداشت

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجتی گفت: رضا پهلوی با سرکوب کردن عشایر عرب و بختیاری، یک ارتش واحد تشکیل داد که در سال ۱۳۲۰ و در حمله متفقین به ایران، یک ساعت هم مقاومت نکرد.
کد خبر: ۶۴۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ - 15January 2024

امام جمعه موقت اهواز: تجزیه ایران توسط خاندان پهلوی/ اگر شهدا نبودند امروز خوزستانی وجود نداشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «میر احمدرضا حاجتی» امام جمعه موقت اهواز امروز در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در کوی باهنر اهواز اظهار داشت: امروز اینجا آمده‌ایم تا در روز شهادت امام هادی (ع) با ولی فقیه و شهدا بیعت کنیم و ندای «لبیک یا حسین» و «لبیک یا زهرا» سر بدهیم.

وی افزود: وسعت ایران در عصر صفوی پنج میلیون کیلومتر مربع بود که امروز به یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلومتر مربع کاهش یافته است. ۲۰۰ سال پیش ۲ قرارداد ترکمنچای و گلستان بسته شد که به واسطه آن ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه در زمان مظفرالدین شاه، جنوب و شمال ایران در تصرف انگلیس‌ها و روس‌ها بود گفت: در آن زمان انگلیسی‌ها پنج هزار قطعه باستانی را به فرانسه فرستادند. امروز بزرگترین بخش موزه لوور فرانسه، مربوط به ایران است.

وی با طرح این سوال که آیا ایران در زمان پهلوی عزت داشت، یادآور شد: رضا پهلوی، سلسله جبال آرارات به مساحت ۸۰۰ کیلومتر مربع را به ترکیه داد و بزرگترین مشکل سوق الجیشی را برای ایران ایجاد کرد همچنین اسباب خشک شدن سیستان و بلوچستان را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجتی گفت: رضا پهلوی با سرکوب کردن عشایر عرب و بختیاری، یک ارتش واحد تشکیل داد که در سال ۱۳۲۰ و در حمله متفقین به ایران، یک ساعت مقاومت نکرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نقشه تجزیه ایران را کشیده بودند، متذکر شد: به محض حمله صدام به ایران، اگر علی هاشمی‌ها، علم الهدی‌ها، فرجوانی‌ها، کجباف‌ها و امثال این شهدا نبودند امروز خوزستانی نبود و نمی‌توانستیم در امنیت باشیم.

وی افزود: در همین اهواز و در زمان محمدرضا پهلوی، نفت ایران توسط شرکت‌های آمریکایی به تاراج رفت آن وقت عده‌ای دم از عزت می‌زنند. سه روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۶ شهر کردستان سقوط کرد و در همین چهار راه نادری اهواز بمب منفجر می‌شد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر شهدا نبودند امروز ایرانی نبود که نسل جوان شاهد آن باشد. صدام نماینده استکبار و مورد تایید اسراییل، قصد داشت بخشی از ایران را تصرف و به نوکران خود تقدیم کند. صدام با ۱۲ لشکر پیاده، نظامی و مکانیزه به ایران حمله کرد. در آن زمان اهواز در حال سقوط بود، خرمشهر و ۵۰۰ روستای دیگر تصرف شدند همچنین دزفول موشک باران شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجتی افزود: مردم جمهوری اسلامی با وجود همه مشکلات و بی وفایی‌ها و خیانت‌های یک عده، همچنان پایبند به این نظام بوده و پس از پیروزی انقلاب حتی یک سانتی‌متر از خاک ایران را به دشمن ندادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار