جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) در بسیج اقشار خبر داد؛

ارائه ۶ طرح اصلی در دوازدهمین اجلاس سالانه مجمع بسیج استان همدان

سرهنگ «امیری» گفت: از ۱۴ طرح منتخب مجامع شهرستانی ۶ طرح اصلی در دوازدهمین اجلاس سالانه مجمع بسیج استان همدان ارائه می‌شود و به کمک دستگاه اجرایی استان می‌آید.
کد خبر: ۶۴۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ - 16January 2024

ارائه ۶ طرح اصلی در دوازدهمین اجلاس سالانه مجمع بسیج استان همدانسرهنگ «احد امیری» جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) در بسیج اقشار در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، با اشاره به برگزاری دوازدهمین اجلاس سالانه مجمع بسیج استان همدان، اظهار داشت: یکی از مجامع و مراکز تصمیم در بسیج و سپاه مجامع بسیج هستند که به صورت مستقل در نواحی و شهرستان‌ها ایفای نقش می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر کدام از این مجامع در زمان‌بندی مشخص ناظر به نظام مسائل شهرستان با ۷ کارگروهی که در داخل مجمع وجود دارد نسبت به شناسایی نظام مسائل اقدام می‌کنند، افزود: برای برون رفت از مسائل و مشکلات در جلسات تخصصی راهکارهایی را طرح می‌کنند و برابر همفکری‌ها و جلسات متفاوت و متعددی که انجام می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان بسیجی در استان طرح‌ها را آماده می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در بسیج اقشار عنوان کرد: بعد از اینکه طرح‌ها به سمع و نظر فرمانده ناحیه در شهرستان می‌رسد و فرماندار در جریان قرار می‌گیرد، در یک روز با حضور نخبگان شهرستان تحت عنوان مجمع بسیجیان شهرستان کار عملیاتی می‌شود.

وی گفت: کارگروه‌ها توسط سخنگویشان طرح قابل ارائه را به صورت دقیق و منظم و براساس یک قواره مشخص ارائه می‌دهند و بعد مصوباتی را در پایان اجلاس انجام می‌دهند و این مصوبات به فرماندار شهرستان اعلام می‌شود و در اختیار اداراتی که با این مسئله مرتبط هستند قرار می‌گیرد تا بتوانند به عنوان برنامه میدانی و فاخر کار را انجام دهند.

امیری با اشاره به برگزاری این برنامه در شهرستان‌ها از آبان ماه ادامه داد: ناحیه نهاوند چهار طرح خوب ناظر به نظام و مسائل شهرستان خود انجام داد و از چهار طرحی که به مجمع آمد سه طرح در روز اجلاس ارائه شد و با حضور فرماندار و مسئولین شهر نهاوند عملیاتی شد.

وی افزود: در ناحیه تویسرکان سه طرح پذیرفته شد که طرح‌های فاخری بود و در روز اجلاس دو طرح آن به عنوان طرح پایانی ارائه و به دستگاه‌های اجرایی شهرستان ابلاغ شد؛ در ناحیه ملایر نیز از چهار طرح عنوان شده سه طرح آن در روز اجلاس ارائه شد و برای عملیاتی شدن رفت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در بسیج اقشار اضافه کرد: در شهرستان کبودراهنگ کارگروه‌ها فعالیت بهتری انجام داده بودند و پنج طرح را ناظر به نظام مسائل شهرستان خود آماده کرده بودند که در حوزه اشتغال، محیط زیست، فرزندآوری و آسیب‌های اجتماعی بودند که طرح‌های فاخری بود و چهار طرح آن در روز اجلاس ارائه شد و در شهرستان فامنین از مجموع طرح‌ها سه مورد آن انتخاب شد و در روز اجلاس شهرستان با حضور مسئولین ارائه شد.

وی بیان داشت: در ناحیه بهار پنج طرح آماده شده بود که چهار طرح آن بعد از داوری در مجمع ارائه شد؛ در ناحیه اسدآباد نیز پنج طرح بود که در روز اجلاس سه طرح ارائه شد، در شهرستان همدان از چهار طرح سه طرح به مجمع شهرستانی راه یافت و در شهرستان رزن نیز از چهار طرح، سه مورد آن در صحن مجمع ارائه شد و شاهد اجرای مجموعه‌ای از برنامه‌های خوب در مجامع شهرستانی بودیم.

امیری تصریح کرد: برای برخی از طرح‌ها فراخوان عمومی هم داشته‌ایم و از ظرفیت نخبگان دانشگاهی هم مجموعه طرح‌هایی به دست ما رسید که از آنها انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه بعد از مجامع شهرستانی مجمع استانی با حضور هیئت رئیسه مجمع و نخبگان و مدیران کل و هیئت اجرایی شهرستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: از مجموع حوزه‌های مختلف ۷ گانه که کارشده بود، در مجموع ۱۴ طرح فاخر از ۷ گروه برتر زیرمجموعه مجمع بسیجیان استان آماده شد و جلسات متعددی با حضور نخبگان، مدیران استانی، استاندار، فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) و رئیس مجمع بسیجیان استان تشکیل شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در بسیج اقشار عنوان کرد: تنها مجمع استانی ذیل استان‌های کشور که وزیر در رأس آن به عنوان رئیس مجمع حضور دارد، مجمع بسیجیان استان همدان است که یکی از نقاط عطف این استان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۴ طرح در مجموع استانی مقرر است ۶ طرح اصلی در اجلاس ارائه شود که طرح‌های ناظر به نظام مسائل استان است و به کمک دستگاه اجرایی استان می‌آید که بتوانند در زمان کوتاه‌تر و با بُرد موثر و بیشتر مشکلات پیرامونی حوزه اجرایی خود را رفع کند و به کمک مردم بیاید.

امیری عنوان کرد: در این روزها نیاز به خدمت داریم که مردم طعم آن را بچشند و این طرح‌ها به دنبال این مهم هستند که بتواند طعم برخی از اتفاقات خوب را با ظرفیت بسیج سر سفره مردم بیاورد.

وی با بیان اینکه اجلاس استانی بسیجیان روز جمعه ۲۹ دی، با حضور نخبگان در سالن شهدای استانداری همدان از ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۳۵۰ نفر میهمان از مجامع مختلف، مسئولین هیئت اندیشه‌ورز، فرمانداران شهرستان‌ها، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، نخبگان علمی، روسای دانشگاه‌ها و محلات اسلامی، مدیران تشکل‌های مردمی و برخی حلقات میانی، مسئولین کارگروه‌ها، روسای سازمان‌های اقشاری و مجامع شهرستان‌ها، نماینده ولی فقیه در استان و مدیر حوزه علمیه، وزیر علوم و ریاست سازمان بسیج و استاندار همدان در این اجلاس حضور دارند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در بسیج اقشار با اشاره به اینکه هر یک از طرح‌ها به مدت ۵ الی ۶ دقیقه با ارائه هدف و موضوع ارائه می‌شوند، متذکر شد: اتفاقاتی که در داخل کارگروه‌ها افتاده و راهکارهای پیشنهادی برای غلبه بر چالش‌ها ارائه می‌شود و در نهایت تجلیل از برخی نخبگان و قرائت بیانیه داریم که حسن ختام اجلاس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار